vrijdag 30 maart 2018

Doppen gevraagd

Excuses...ik kwam er net achter dat ik vergeten was een blogartikel voor vandaag klaar te zetten. Bij deze...

Vandaag gaan we het gezellig over doppen hebben :). Nee, geintje (een beetje). Want wat doe jij met die plastic doppen van een melkpak of van de lege siroopfles? 

Misschien doe je net als ik een paar jaar terug. Die doppen belandden bij mij in het plastic afval. En op zich is daar helemaal niks mis mee. Maar toen ik ontdekte dat ik er meer mee kon ben ik ze op gaan sparen. 

Dus breng ik in het vervolg mijn zakje met doppen naar een beter doel. Ik spaar ze voor KNGF Geleidehonden. Daar hebben ze volgens de site al €34.727 (!!) mee opgehaald. Daarnaast steun ik trouwens ook het milieu. De doppen worden namelijk gerecycled. 



En eigenlijk kost het je niks extra's. Lege doppen leg ik in de vaatwasser zodat ze echt schoon zijn en ik spaar ze op in een plastic tasje. Dat tasje op de foto zijn doppen van ongeveer 1,5 jaar. Dus heel hard gaat het niet, maar onder het mom van alle kleine beetjes helpen. 

Nog even een opmerking: op de foto zie je doppen van melkflessen (de blauwe) met een wit folietje erin. Dat witte folie moet er dus uit vertelde iemand mij. Dus ik heb samen met Sam alle witte rondjes eruit gepeuterd. Het viel mee...

In deze flyer lees je meer over de actie. Vraag even in de buurt rond bij wie je de doppen in kan leveren als het depot (zie site) een eindje uit de buurt is. Bij mij leverde een vraag op de zoekhoek op Facebook al genoeg reacties op. 

Soms kan het zo simpel zijn om uit liefde een ander te helpen...je hoeft bijvoorbeeld alleen maar je plastic doppen te sparen!

Ook in het kader van vandaag, vond ik deze spreuk er zo goed bij passen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten