vrijdag 2 maart 2018

Van de boekenplank (3): De smaak van de Amish

Iedere keer als ik zo'n boek over de Amish lees loopt het water mij in de mond. Het lijkt wel of die mensen de hele dag met eten bezig zijn. Ik zou graag zomaar zo'n grote maaltijd na een kerkdienst mee willen maken. Overal van proeven. Recepten vragen en thuis eens uitproberen. 

Tot mijn grote vreugde vond ik in de bibliotheek een boek met recepten van Amish. In het Nederlands. Die ging natuurlijk meteen mee in mijn tas. Zo'n vondst maakt mijn hele dag weer goed. 



'De smaak van de Amish' is een heel informatief boek. De recepten staan gesorteerd per seizoen. Er staat ook wat achtergrond informatie over de Amish. En je kunt lezen hoe dit boek tot stand is gekomen. 

Er staat heel veel tekst in het boek, foto's zijn vaak een pagina groot. Niet van alle recepten zijn foto's te zien (wat ik persoonlijk jammer vind, want daaraan kun je toch een beetje afkijken of het eindresultaat klopt). Het fijne is dat er bij sommige recepten ook een makkelijke versie bijstaat. Als voorbeeld: in plaats van zelf deeg maken, kant en klare hartige taartdeeg gebruiken. 

Ik heb één recept uitgeprobeerd, maar ik ben van plan om er nog meer te proberen. We hebben de 'chicken pot pie' geprobeerd. Een soort ragout met kip en groenten. Wij vonden het heerlijk. Het vulde wel enorm, dus een mooie maaltijd na een dag hard werken. Had er natuurlijk een foto van moeten maken...maar hij is al op :)

Mocht je nou ook heel graag het boek doorbladeren, dan kan ik je nu alvast een voorproefje geven! Een inkijkje in het boek kun je hier zien (en je kunt meteen al recepten uitproberen!!!)

Zou je graag meer willen lezen over al die heerlijke recepten van de Amish? Hier een blogartikel over meer Amish kookboeken (ook al gratis!).

Heb jij ooit recepten van de Amish geprobeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten