dinsdag 6 maart 2018

Zomaar 'n dag (3)

Gisteren begon de ochtend al redelijk op tijd. Sam was al wakker. Verkouden, snotterig en met een zere keel. Hij weigerde om nog verder te slapen. Leon moest ook al op tijd uit bed, dus deze kleine boef kroop heerlijk naast mij in het grote bed. Hoewel heerlijk...hij ligt werkelijk geen seconde stil. Maar we kunnen er allebei van genieten om op het gemakje op te starten. 

We ontbeten en ruimden de boel op. Ik besloot vandaag weer een stukje kast op te ruimen. (Hierover hoop ik later meer te schrijven) Ik spitte een gedeelte van een kast door en er kon lekker veel weg. Heerlijk om alles weer op orde te hebben. Sam vermaakt zich naast (en soms op) mijn voeten. Het is duidelijk dat ons mannetje niet echt fit is, spelen is moeilijk. 

Nadat we fruit hebben gegeten gaan we naar de supermarkt. Ik heb een hele lijst met boodschappen. Vandaag is het tijd voor de maandboodschappen (Ook hierover later meer) Sam protesteert als hij ziet dat er veel gezonde dingen het karretje ingaan. Jup, ook hij zit in de nee-fase :) Soms weet ik trouwens niet of ik er om lachen of om moet huilen. Na heel veel gesjouw kom ik thuis aan en ruimen we samen de boodschappen op. Sam is zo moe dat hij graag muziekje wil luisteren op de bank. 

Leon komt gezellig thuis eten, noodzakelijk trouwens want hij vergat zijn broodtrommel mee te nemen. Sam mag na het eten meteen door naar bed. Hij is al een hele tijd van zijn middagslaapje af, maar nu hij half ziek is heeft hij het echt weer nodig. Ik geniet ervan door even de benedenverdieping te dweilen. Dat gaat zo lastig met hem erbij. 

Als hij uit bed komt weigert hij de smoothie die ik voor hem heb gemaakt. Groenten eet hij nauwelijks, maar nu lijkt fruit ook minder te gaan. We besluiten buiten de vitamientjes te gaan pakken, wat een heerlijk weertje! We wassen de auto, voor Sam een feest: lekker met water kliederen. En daarna spelen we nog een uur in een speeltuintje in de buurt. Sam speelt en ontdekt en vaak zit ik erbij op een bankje met een boek. 


Thuis gekomen haal ik de was van de waslijn. Die heeft heerlijk buiten gedroogd, ik kan er weer zo van genieten! Het ruikt zo lekker! Ik vouw hem op terwijl het eten op het vuur staat. Sam 'helpt' mee. Als Leon thuiskomt kunnen we bijna direct eten. 

Na het eten ligt Sam al snel op bed. Maak ik een ontbijttaartje. Het is een probeersel. Morgenochtend kunnen we ontbijten met taart. Behoorlijk buiten mijn comfortzone, maar dat is ook wel 's goed! De rest van de avond beschrijven we met deze woorden: dekentje, kop thee, laptop en bloggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten