vrijdag 12 januari 2018

Zomaar 'n dag (2)

Vandaag is het woensdag. Ik ga tegelijk met Leon uit bed en samen ontbijten we. Sam slaapt nog. Als Leon weg is, hou ik stille tijd. Ik hou van de ochtenden die zo verlopen. Dat is rustig opstarten met een heldere focus voor die dag. Even later hoor ik Sam wakker worden, dan begint mijn werkdag echt.

Sam uit bed gehaald en terwijl hij zit te ontbijten in de keuken maak ik de koelkast schoon. Na het ontbijt doe ik vaak ‘Bijbeltijd’ met hem. Hij helpt mij met het opruimen van de ontbijttafel en gaat daarna de box in. Terwijl hij in de box speelt ga ik boven de was opruimen. Wat een stapel weer zeg! Na een uur ben ik weer beneden.

Sam en ik gaan fruit eten. Daarna gaan we naar de markt. Ik hou van de markt. Het is echt ons wekelijks uitje. Toen ik werkte kon ik nooit naar de markt, daarom geniet ik er nu extra van denk ik. Ik koop kilo’s fruit en een voorraad vlees. Kom bepakt en bezakt thuis. Maar een gevulde voorraadkast, koelkast en vriezer geeft een dankbaar gevoel.


Leon komt gezellig thuis lunchen. Feestje! Gebeurd niet heel vaak. Deze middag is hij vrij en gaat hij met ons mee. We brengen een bezoek aan de biologische familie van Sam. Dit keer hebben we afgesproken in een binnenspeeltuin. Fijn om Sam zo te zien genieten met zijn broers. Ondertussen praat ik wat bij met andere pleegouders, biologische familie en de gezinsvoogd. We zijn de hele middag weg en komen pas om 5 uur thuis.

Ik raap al mijn moed en energie bij elkaar en begin aan de maaltijd. Op de één of andere manier voel ik me na zo’n middag zo uitgeteld dat ik geen zin meer heb in koken. Leon houdt Sam bezig die net zo uitgeteld is als ik. Ondertussen zet ik ook mijn mixer aan het werk, want ik moet nog een taart maken. Half uur later staat er een mooi biscuittaartje gaar te worden in de oven en een pan hutspot op tafel.

Na het eten is het stoeien, knuffelen, douchen en naar bed voor Sam. Deze mama ruimt een stukje mailbox op. Was 6 jaar terug…dus hard nodig! Alsof ik terug was in de tijd.

Daarna kijk ik nog een vlog onder het genot van een kop thee en een stuk chocola. Helaas slaapt Sam nog niet. Hij heeft op de terugweg in de auto een half uur zijn ogen dicht gehad en dan is het ’s avonds feest. En tel daarbij alle indrukken van deze dag erbij op. Het geeft je helaas wel het gevoel dat je werkdag nog even doorgaat en dat je nog niet helemaal kunt ontspannen. Om half 10 besluit hij toch te gaan slapen en lees ik nog even wat bladzijdes in mijn leesboek. Daarna knijp ik mijn ogen ook dicht. Tot morgen!
                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten