vrijdag 26 maart 2021

Digitaal minimaliseren (week 2)

 De tweede week is alweer aangebroken. Ik zit nog zonder Facebook, Instagram en YouTube. 

Ik lees deze week twee boeken uit. En dat voelt zo fijn. Vroeger las ik heel veel. De laatste jaren kwam ik er niet aan toe. Maar ik zit na een hele lange tijd weer in de flow. Ik voel me er rustig onder en ik geniet veel meer van een boek lezen dan van scrollen op internet. 

Ik merk dat ik minder last heb van de 'magneet' in mijn mobiel. Maar ik gebruik Whatssapp wat meer. Ik spreek wat af met een vriendin en met een buurvrouw. En dat gaat dus via Whatsapp. Het voelt niet goed om mijn mobiel in mijn handen te hebben. Maar anderzijds vind ik Whatsapp een heel fijn app om afspraken te maken. Dus ik denk dat ik dit in de toekomst ook wel oké vind. 

Van de week denk ik ook weer na wat ik wil doen met Facebook en Instagram. Ik neig er heel erg naar om mijn accounts te verwijderen. Ik denk dat ik dit wil ter bescherming van mezelf. Want ik wil mijn tijd niet meer verspillen aan scrollen op social media. Maar ik weet ook dat ik er weer in terug kan vallen. 

Van de week komen ook de hormonen om de hoek kijken. En ik voel me moe en futloos. Ik zit het liefst op de bank, een beetje te hangen. En dan mis ik het scrollen op mijn mobiel. Ik vind  de dag ook lang duren. Dus typ ik wat blogartikelen. En lees ik wat. En poets ik nog wat. Het voelt onwennig. 

Verder heb ik ook ontdekt dat de verslaving aan mijn mobiel ook samenhangt met de verslaving aan eten. Geen idee waarom ik zoveel op mijn mobiel keek, het had geen reden en geen nut. Maar ik had ook geen idee waarom ik zoveel chocola at, het had geen reden. Ik at chocola om te eten, niet omdat ik er trek in had. En sinds dat ik mijn mobiel meer aan de kant leg, lukt het me ook om minder te snaaien. 

Ik lees deze week ook wat meer op internet, via mijn telefoon. En ik vraag me af of ik dit nog wel wil. Misschien wil ik dit tegenwoordig alleen nog maar via mijn laptop. Dat leest ook vaak nog fijner. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten