maandag 27 april 2020

Uit liefde in actie: Kinderen op Lesbos

Zoals ik vorig week al liet weten zou ik deze dag een 'uit-liefde-actie' op mijn blog zetten. Hij is vrij last-minute, maar zo mooi. Ik hoop dat je nog kans ziet om mee te doen!

Onverwachts zaten wij met onze kinderen thuis. En dat wekenlang. En dat was even wennen. Maar we hebben genoeg te doen: schoolwerk, spelletjes, filmpjes, luisterboeken en we spelen heel fijn buiten. 

Heel anders gaat het met de vluchtelingen op Lesbos. Deze kinderen zitten de hele dag in hun tent met nauwelijks speelgoed. Als ik daarover nadenk voel ik lichtelijk paniek opkomen. 



En daarin ben ik niet de enige die dat gevoel heeft. Because We Carry heeft een actie opgezet om rugzakjes met speelgoed of leerwerkjes te verzamelen. Op 1 en 2 mei kunnen deze op inzamelpunten worden gebracht (Corona-proof). Ze hebben 250 inzamelpunten, dus grote kans dat ze er ook eentje bij jou in de buurt zit. 

Alles over deze actie kun je hier lezen. Ik hoop dat ze heel veel rugzakjes kunnen uitdelen op Lesbos. Het lijkt me geweldig om al die glunderende gezichtjes te zien. 

1 opmerking: