donderdag 9 april 2020

Maaltijden april (1)

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: ik vind het heerlijk om in de keuken te staan. Maar de laatste tijd viel me op dat onze maaltijden eentonig werden. De reden is waarschijnlijk dat ik de 'geslaagde maaltijden' vaker terug laat komen. Onze oudste keurt het eten vaak bij voorbaat al af. De maaltijden waarbij hij zijn vingers bijna op eet zet ik dus graag op tafel. Ik vind het heerlijk als iedereen zit te smullen aan tafel. Maar het is bijna een onrealistische verwachting, want hij vind bijna niks lekker op het moment. Maar mijn ervaring is dat dit wisselt. Niet te veel aandacht aangeven en blijven proberen. 

Ik besloot in april er afwisseling in te gooien. Iedere dag van de maand een andere maaltijd op tafel. Nou gaat dat me waarschijnlijk niet helemaal lukken, want de patat op zaterdag mag ik niet schrappen van mijn mannen. Maar ik doe mijn best! En ik besloot iedere dag een foto te maken van mijn bord (of de complete maaltijd). 

Waar mogelijk zet ik een link naar het recept. Wie weet kan ik je nog inspireren. 

Hier komt week 1

1 april - Witlofschotel


Mocht je van kaas houden dan is deze echt een aanrader! Hier smullen we er allemaal van. 

2 april - aardappeltjes uit de oven, wortels en erwten met een schnitzel


Ook dit is wederom een feestmaaltijd bij ons thuis. Ik vind het bij deze maaltijd ook fijn dat de kinderen lekker zelfstandig (met hun vingers) kunnen eten. Aardappeltjes maak ik normaal zelf, maar nu in een kind extra thuis heb lopen kies ik voor makkelijk.  

3 april - bami

Met satésaus, ei en augurk. Dit recept is eenvoudig en snel te maken, zonder al te veel kruiden. 

4 april - patat

De wekelijkse patat! Voor mij met een rood uitje en frikandel erbij. De patat maak ik altijd zelf, dat vinden wij het lekkerst.

5 april - spaghetti met ballen


Hiervoor gebruik ik nog steeds de pastasaus die ik van de zomer maakte. De ballen maak ik naar dit recept. Dit keer had ik er wat geraspte kaas door het gehakt gedaan. 

6 april - hutspot met slavink


Een makkelijke gezonde maaltijd, Leon is er dol op. Wortels kwamen uit de vriezer. 

7 april - Kip Siam

Dit vind ik zo lekker! In plaats van peultjes gebruik ik sperzieboontjes, ook al uit de vriezer. 

Volgende week hoop ik een vervolg te schrijven hierop. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten