donderdag 16 april 2020

Maaltijden april (2)

Vorig week heb ik je laten zien wat we zoal in de eerste week van april aten. Vandaag een vervolg hierop. 

8 april - Shoarma met groenten, pommes duchesse en een knoflookbroodje


 Eindelijk had ik weer bloem in huis, ik kon het wekenlang nergens meer te pakken krijgen. Ik bestelde wat kilo's bij Teuni. En toen het thuis kwam ben ik meteen gaan bakken. De knoflookbroodjes waren heerlijk. De hele keuken rook naar knoflook, daar moet je dus wel van houden. Maar recept is fantastisch. Evenals de bloem. Verschil in bloem kun je echt merken, zeker als je brood bakt. 
We zijn nog steeds in de makkelijke modus, dus maakte ik de shoarma niet zelf. Ik bakte de shoarma op met 2 uien, een puntpaprika en champignons. 
Ook de pommes duchesse kocht ik zelf in de winkel ;)

9 april - kip-groenteschotel



Ik probeerde vandaag dit recept uit. En dat viel goed in de smaak. De kleuren in het pannetje zijn een feestje!

10 april - nasi


Deze nasi is van eigen recept en verveeld nooit. Wij houden ervan!

11 april - patat met saté


Dit keer eten we benefrietjes en maakte ik er zelf saté bij. Voor de saté marineerde ik de kip zelf en legde ik de stokjes 10 minuten onder de ovengrill. Alsof we aan het barbecueën waren :)

12 april - kippensoep met Turks brood


Kippensoep is eigen recept. Het Turks brood heb ik zelf gebakken en smaakte verrukkelijk. Ook de kruidenboter maak ik altijd zelf, vind dat zelf ideaal omdat je een kleine hoeveelheid kan maken. 

13 april - ovenaardappeltjes, wortels met zalm


Deze dag aten de kinderen alvast vooruit en aten Leon en ik toen de kinderen al op bed lagen. Goedkoop uit eten in eigen huis. Het werd een oranje bordje door de zalm, worteltjes en paprikapoeder. Het smaakte prima en het was heerlijk om even qualitytime te hebben in deze roerige tijd. 

14 april - boontjes, gekookte aardappels met kip


Een AVG-tje vandaag. Uit de voorraad. De boontjes smaken nog naar afgelopen zomer en maak ik als extraatje klaar met gebakken spekjes er doorheen. Kipfilet kruidde ik zelf met kerrie, paprika, snuf cayenne en kurkuma en wat zout. `

Het voelt een beetje onbenullig. Borden rijkelijk vol eten, terwijl er zoveel leed op deze wereld is. Toch besloot ik deze week weer een onbenullige, hele gewone blogpost te plaatsen. Omdat het in deze tijd ook erg belangrijk is om je zegeningen te tellen. En deze borden vol eten zijn voor mij een zegening. 

1 opmerking: