zaterdag 25 april 2020

Maaltijden april (3)

Hier weer een week aan maaltijden. Ik merk dat het lastiger wordt om iets te bedenken om te eten. 
Wat me ook opvalt is dat er heel weinig Hollandse groenten meer te krijgen zijn. Vandaag zag ik in de winkel €2,80 voor een bloemkool uit Spanje. Evenzo komen de broccoli en zelfs de andijvie uit Spanje. En zo zien ze er ook uit. Dus ik laat die groenten maar even liggen. Maar dat betekent geen stamppot andijvie of een lekkere ovenschotel met bloemkool. Verder eten we voor 't laatst wat winterse gerechten. En de omschakeling naar lente en zomer vind ik dan altijd wat lastig.
Maar deze uitdaging vind ik alsnog erg leuk. Zo eten we weer eens een beetje anders. Manlief heeft nog niks geklaagd. Sam overigens wel, maar die lust op het moment zo goed als niets. 

15 april - ovenschotel met prei en gehakt


Dit is een heerlijke ovenschotel. Met de lekkerste aardappelpuree. 

16 april - Macaroni


 Ik maakte een heerlijke pan macaroni die we lekker buiten op aten. Macaroni maak ik iedere keer anders. Maar deze variant smaakte bijzonder goed. 

17 april - Kip Kerrie


Dit gerecht eten wij eigenlijk nooit, maar het viel goed in de smaak. 

18 april - Patat met kroket en appelmoes


En daar zijn de wekelijkse patatjes weer. We aten de laatste benefrietjes op. Met een grote schep appelmoes. Normaal maak ik deze zelf, van een zak 'over-de-datum'appels op de markt. Maar dit keer kocht ik appelmoes omdat ik niet naar de markt ga nu. Oeh...wat zoet! Persoonlijk vind ik het echt onnodig om suiker toe te voegen aan appelmoes. 

19 april - Tomatensoep met knoflookbroodje


Tomatensoep naar eigen recept met de restant knoflookbroodjes van vorig week. 

20 april - Boerenkool met rookworst


We aten de laatste zak boerenkool uit de vriezer op. Zelfs de 'verse rookworsten' zijn al uit de schappen verdwenen in de winkel. 

21 april - Sla, aardappelkroketjes en schnitzel


Vandaag prutste ik zelf aardappelkroketjes in elkaar. Het was even een klusje. Het frituurvet mag weer vervangen worden ;). De rest hield ik vrij simpel met een zak sla en de schnitzels die ik beiden had gered van de prullenbak. 

22 april - Ovenschotel hutspot


In de vriezer lag nog één portie wortels. Die gebruik ik altijd voor in de hutspot. Maar we hadden al zo vaak hutspot gegeten van de winter dat het mijn neus een beetje uitkwam.  Na wat googlen kwam ik op dit recept terecht. Hutspot maar dan een beetje anders. Het smaakte best!

23 april - Rode bieten met slavink


Een AVG-tje. De rode bieten komen uit de vriezer en hoeven alleen nog maar opgewarmd te worden. 

23 april - Bami Ketjap



Dit recept was een uitprobeersel, maar smaakte erg goed!

Volgende week plaats ik het laatste deel van de 'Maaltijden april'. Maandag hoop ik nog een last minute 'uit liefde actie' te plaatsen. 

1 opmerking: