dinsdag 5 mei 2020

Maaltijden april (4)

Voor mezelf had ik deze maand een soort challenge gemaakt: iedere dag een andere maaltijd op tafel. Nu is dit redelijk gelukt. Ik kon helaas niet ontkomen aan de wekelijkse patat met snack. En stiekem hou ik er zelf ook van. Al is het alleen al omdat ik Sam dan niet hoor zuchten en klagen en er dus een gezellige sfeer aan tafel is. 

Vandaag laat ik je de laatste maaltijden van de maand zien. 

24 april - patat met bamihap


Deze patatjes maakte ik weer zelf. 

25 april - Chinese tomatensoep met Turks brood


Lievelingssoepje van mijn man, dus we eten het regelmatig. Het Turks brood was nog over van de vorig keer, ik had het ingevroren en nog even opgepiept in de oven. 

27 april - BBQ 


Ter ere van de verjaardag van onze koning staken we de barbecue aan. Alleen vlees vind ik zelf niks. Dus ik had een heerlijk brood gebakken, die wel wat uitdaging vergde, maar uiteindelijk heel goed gelukt is. En ik maakte een salade, sla met van alles en nog wat er doorheen. 

28 april - Kerriemacaroni


Dit is een heerlijk en makkelijk gerecht. Het was alweer tijdje geleden dat we het hadden gegeten, maar we hebben heerlijk gesmuld. Ik at restant salade er nog bij op. 

29 april - Zuurkoolschotel


Ik had nog verschillende restjes zuurkoolschotel in de vriezer. Ik maakte er één schotel van, het resultaat zag er niet geweldig uit maar smaakte als vanouds. 

30 april - Ajam Pangang


Dit was weer zo lekker! Recept vind je op mijn blog. 

Deze challenge vond ik ontzettend leuk om te doen. Ik denk dat ik 'm vaker ga doen. Het daagt me uit om nieuwe dingen te proberen. Deze maand vond ik het wel lastig dat de Nederlandse groenten beperkt waren. Andere maanden is dat net iets eenvoudiger. 

Ik hoop dat ik je enigszins heb kunnen inspireren :)

1 opmerking: