dinsdag 12 mei 2020

Een stroom van zegen

Vorig week zag ik op Facebook een mooi boek langskomen: 'Een stroom van zegen'

Dit boek is een broertje van 'De boom van Isaï'. Het helpt je om met je kinderen (4-10 jaar) stil te staan rond de tijd van Hemelvaart naar Pinksteren en dan ook met de link naar de Wederkomst. 

'De boom van Isaï' kende ik al. En ik weet dat er rond de Lijdenstijd ook een boek is: 'De weg naar Golgotha'. En nu is er dus dit jaar 'Een stroom van zegen' uitgekomen. 



In een opwelling heb ik 'm meteen besteld en de volgende dag had ik 'm al binnen. Met Kerst hebben we 'De boom van Isai' al twee jaar gebruikt. We vinden het een hele fijne manier om als gezin rondom de heilsgeschiedenis bezig te zijn. Vanuit mezelf vind ik het best lastig om iets te verzinnen en op poten te zetten. Dus ik ben erg blij met zulke boekjes. 

'De boom van Isaï' heb ik met zachte kaft én met poster en plaatjes er apart bij. Dit deel is met harde kaft, maar zonder aparte poster en plaatjes. 


Dit deel begint aanstaande zondag (de zondag voor Hemelvaart) met het eerste stukje.
Per dag lees je een stukje uit de Bijbel, een stukje uit dit boek en mag je weer een plaatje opplakken, dit keer in de vorm van een druppel die je onder de wolk hangt. In totaal doe je 21 dagen over dit boekje. 


We zijn er nog niet in begonnen, maar nu ik het doorbladerde zag ik wel dat het niveau best wel hoog is. Het Kerstverhaal spreekt natuurlijk ook meer tot verbeelding bij kinderen, evenals het Lijdensevangelie. Rondom Hemelvaart, Pinksteren en ook de Wederkomst zijn heel begrippen moeilijk uit te leggen aan kinderen. 
Onderaan ieder te lezen stukje staan ook drie vragen. De eerste vraag is een weet-vraag, waarbij je het antwoord in de tekst hebt kunnen lezen/beluisteren. De andere vragen zullen vrij moeilijk zijn voor Sam, dus die bewaren we voor komende jaren DV. 

5 opmerkingen:

  1. Om tot 21 dagen te komen gaat het nog even verder na Pinksteren zeker? Wij hebben beide boekjes met harde kaft en wat oudere kinderen. Had hem al keer in een flits langs zien komen, maar denk er nu toch sterk aan deze toch ook te bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vanaf zondag 3 weken.
      Onze pleegzoon heeft helemaal zin om er mee te beginnen.

      Verwijderen
    2. Inmiddels druk met druppels knippen. Gister het boek besteld en binnen gekregen, bij de boekhandel om die te steunen. Wij maken altijd kleurenkopie en om ze vaker te kunnen gebruiken na het knippen door het lammineerapparaat, moet daarna dan wel nog een keer knippen.. het zijn fijne boekjes om mee te werken!

      Verwijderen
  2. Ik houd ook erg van dit soort boeken. Ze geven je handvatten om je kinderen te begeleiden en in te voeren in de verhalen van de bijbel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen