dinsdag 17 december 2019

Budgettip: besparen op postzegels

Zomaar weer eens een berichtje op dinsdag. 

Dit keer met een budgettip. En eerlijk gezegd is deze niet van mezelf, maar kwam ik 'm ook op internet tegen. 


Op de één of andere manier hou ik van post. Ik vind het heerlijk als er onverwachts een lief kaartje bij de post zit. En ik verstuur ook regelmatig kaartjes naar mensen die wel een hart onder de riem kunnen gebruiken. Of naar oma die verder weg woont. Of een beterschapkaartje voor iemand uit de gemeente die ziek is. Of christenen die het erg zwaar hebben

Maar postzegels worden steeds duurder. In 2020 worden ze nogmaals duurder. Zo wordt het best een dure hobby om post te versturen. 

Op de site www.postzegelsmetkorting.nl  kun je goedkoop aan postzegels kopen. Ik heb het eens geprobeerd. Ik bestelde 's middags de postzegels en binnen 24 uur had ik ze dan keurig netjes verpakt binnen. 

Wat bespaar je hiermee? 
Momenteel kost een postzegels €0,87, een velletje van 10 dus €8,70.
Via die site kost een velletje met 10 postzegels nu €7,85. 
Je bespaard per velletje €0,85. Ik bestelde meteen 50 postzegels dus bespaarde ik €4,25. 
Volgende maand betaal je trouwens €9,10 voor een velletje postzegels bij PostNL. Door deze maand nog even flink in te slaan bespaarde ik nog €2,00. En ik hoefde er niet eens de deur voor uit (verzendkosten zijn gratis). 

Er zijn overigens allerlei verschillende postzegels verkrijgbaar. Zo bestelde ik er ook mijn decemberzegels. 

2 opmerkingen:

  1. Ik koop postzegels bij mensen uit onze kerk. De winst gaat dan naar hun dochter die in Malawi werkt. Voelt toch beter dan bij het postkantoor kopen. ❤ van zulke acties!

    BeantwoordenVerwijderen