dinsdag 18 september 2018

Zomaar 'n dag (5)

Ik vond het hoogtijd om jullie weer eens mee te nemen in een dagje uit mijn dagelijks leven. Heb geprobeerd wat meer foto's te maken zodat het wat meer een fotoverslag werd. 

Ondanks dat ik zwanger ben gaat het gewone leventje gewoon door en wachten er iedere dag klusjes op mij die gedaan moeten worden. Gister heb ik de groentetuin leeggehaald en vandaag heb ik op de planning om veel groenten te gaan verwerken. Benieuwd hoe ver ik kom vandaag...


Ik begin na het ontbijt met het afhalen van boontjes. De eerste lading bonen van dit jaar waren allemaal verdroogd door hevig gebrek aan regen. Maar tot onze verrassing begonnen de bonenplanten opnieuw te bloeien en kwamen er weer nieuwe boontjes aan te hangen. Gisteravond had ik al 5 porties in de vriezer gestopt, vandaag het restant. Rustig klusje om mee te beginnen. Sam maakt ondertussen z'n speelgoedkist leeg. Het eindresultaat zijn weer 3,5 portie in de vriezer. Ik tel 18 porties bonen in de vriezer, en dat vind ik wel genoeg voor bijna een jaar rond.  

Daarna poets ik nog een gedeelte van de badkamer. Sinds ik weet dat ik zwanger ben doe ik de badkamer niet meer in één keer, maar in twee keer. En dat bevalt me heel goed. Ik vond de badkamer altijd al zo'n grote klus maar nu ik hem in twee keer poets is het veel beter te overzien. 

Sam en ik eten fruit. Sam begint eindelijk zijn interesse in fruit weer terug te krijgen. De appels en peren zijn nu natuurlijk ook verrukkelijk. Maar vandaag wil hij zelfs van de mineola proeven die ik eet. Zien eten, doet eten...

Samen met Sam ga ik naar de bibliotheek. We komen terug met een tas vol:

Voor Sam:


Voor mij:



We gaan nog even bij de Hema langs. Ik laat een foto afdrukken voor een jarig familielid van Sam. Snuffelde nog wat in de kledingrekken en kocht vervolgens dit broekje. Ik vind ze ideaal, Sam kan ze namelijk zelf makkelijk aan- en uittrekken. En hoef ik me eindelijk niet meer te schamen voor mijn vaatdoeken. Het klinkt trouwens heel relaxed allemaal, maar ik had ondertussen een zeurende peuter die ik constant in de gaten moest houden. Winkelen met een peuter is echt topsport. Soms gaat het perfect en soms breek ik gefrustreerd mijn boodschappenlijst af. Alleen shoppen is veel fijner, maar anderzijds vind ik dit ook een leerproces voor Sam. Wachten op je beurt, leren je te beheersen en omgaan met andere mensen etc. 


Thuis bak ik een sloffenbodem voor een taartje die ik graag wil proberen. Ik heb geen sloffenvorm, maar het scheen ook in een springvorm van 20 cm doorsnede te kunnen. Gaan we proberen! Resultaat ziet er goed uit en het ruikt weer heerlijk in mijn keukentje. 




Na het eten stort ik me op een emmer tomaten. Er zitten allemaal plekjes op en het zijn duidelijk de laatst tomaten van dit seizoen. Ik maak een grote pan pastasaus. Hier gaan we vanavond van smullen, maar er zal ook nog een gedeelte overblijven die ik in wil vriezen. 

De overige tomaten blender ik tot sap wat me ruim een liter oplevert. Daar gaat ooit een lekker tomatensoepje van gemaakt worden. En ook dat gaat de vriezer in. (Jaaa...wij hebben een grote vriezer die nu bijna vol is :))

Ondertussen is de kamer één grote bende geworden. Sam zijn nieuwe hobby is om al z'n speelgoed door elkaar te gooien. Overal ligt wat. Ondertussen sop ik de kamer en ruimen we op. Dat knapt op!

Met Sam stap ik in de auto en brengen we Leon koffie. Hij vraagt of ik hem met de auto even weg kan brengen. En als verrassing mag Sam met papa mee. En heb ik gewoon een uur voor mezelf! Ongestoord lezen in het biebboek over borstvoeding met een grote mok thee. Even een onverwachts oplaadmomentje (wat ik in mijn zwangerschap net iets meer nodig heb). En komt Sam straks weer met een stralend gezichtje en grote verhalen thuis. 

Het avondeten ziet er zo uit: (sorry: foto vergeten te maken...mijn bord was al bijna leeg)


Spaghetti met ballen (oftewel spaghetti meat balls) met mijn eigen huisgemaakte pastasaus. Jammie..is echt heel lekker! Ook Sam eet dit met plezier alsof hij patat eet :)

Ik maak 's avonds het taartje (mokkaslof) af terwijl Leon in de tuin wat klust. Dit is het eindresultaat:


Ik twijfelde er heel erg over de smaak. We vonden hem 's avonds lekker, maar niet bijzonder. De dag erna was hij veel lekkerder, alle smaken klopte veel beter bij elkaar. 



Verder werk ik nog even aan mijn blog en dan vind ik het gewoon goed voor vandaag. De rest van de avond hangen Leon en ik lekker op de bank. We kijken een filmpje, eten een zak chips leeg en gaan lekker op tijd naar bed (zoals een zwangere betaamt..)

En dat was zomaar een standaard vrijdag voor mij....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten