vrijdag 16 februari 2018

Havermoutmuffins met banaan

Ik vind het enorm leuk aan mijn peuter dat hij zo kan genieten van kleine dingen. Laatst was er bij ons bezoek en Sam vroeg mij om een koek. Ik gaf hem een 'cream crackertje' (weet je wel, zo'n vierkante uit een oranje verpakking). Sam was er helemaal blij mee. Ons bezoek stond perplex dat hij zo'n crackertje als koek accepteerde. 

Als tussendoortje krijgt Sam eigenlijk altijd iets gezonds, vaak fruit. Maar zijn we bij iemand op bezoek dan wordt hij natuurlijk lekker verwend met iets lekkers. Helemaal prima, daar mag hij lekker van genieten. Toch vraagt hij er thuis nooit of zelden naar. In het weekend krijgt hij naast fruit ook wel iets te snoepen. Hij weet prima wanneer we wel snoepen en wanneer niet. 

Maar af en toe verwen ik hem met een lekker baksel uit eigen keuken. Dat probeer ik eigenlijk altijd 'gezond' te houden. Voor mij is dat in ieder geval zonder (geraffineerde) suiker. Ik vond laatst weer zo'n recept. De havermoutmuffin met banaan van Laura's Bakery. Voor de oplettende lezer: ja, bij de ingrediĆ«ntenlijst staat duidelijk suiker. Die heb ik eruit gelaten, een extra banaan en wat honing er doorheen gedaan. Nou ik kan je verzekeren: ze zijn erg lekker en vullen goed. Onze peuter is iets minder gek op de walnoten, maar zonder kan ook gerust. 



Ik gok erop dat het ook lekker is met stukjes appel, rozijnen of cranberry's. Nog niet geprobeerd, maar dat gaat er zeker nog een keertje van komen. Ze zijn overigens ook perfect in te vriezen. 


1 opmerking: