vrijdag 9 februari 2018

Citaten om over na te denken

Ik heb een schriftje waarin ik dingen schrijf die ik graag wil onthouden. Bijvoorbeeld citaten die ik las en die me geraakt hebben. 'Mijn nadenkers'. Vaak haal ik ze uit boeken of lees ik ze op blogs. 

Bron: Facebook bemoedigingen voor moeders

Vandaag een greep uit de citaten die ik in mijn schriftje schreef. Ik weet niet meer precies van wie deze uitspraken zijn. 

1. Als je te druk bent om Gods Woord te lezen, ben je drukker dan God wil dat je bent. 

2. God laat iets in Zijn wijsheid toe wat Hij gemakkelijk door Zijn kracht had kunnen voorkomen. 

3. Je hebt maar één leven en het gaat snel voorbij, maar alleen wat je voor Christus hebt gedaan zal eeuwige waarde hebben. 

4. Gehoorzaam God en laat alle consequenties aan Hem over (Charles Stanley)

5. Als je wilt weten hoe diep God de zonden haat, zie dan eens naar Golgotha (Octavius Wislow)

6. God is God. He knows what He is doing. When you can't trace His hand. Trust His heart. 

7. Bezorgd zijn is hetzelfde als de motor van een auto laten lopen zonder het koppelingspedaal te laten opkomen. Je verbruikt veel energie, maar je komt nergens (Corrie ten Boom)

8. Dit leven is slechts de eerste bladzijde van het boek, niet de laatste (Corrie ten Boom)

9. Wist u dat minderwaardigheidsgevoelens hoogmoed is en betekent dat men zijn eigen beperkingen niet wil aanvaarden? (Corrie ten Boom)

10. De taak van een moeder is het mogelijke te doen en God te vertrouwen voor het onmogelijke (Ruth Bell Graham)

11. Christelijke handen grijpen niet en Hij geeft Zijn gaven niet voor de heb, want een geschenk houdt nooit op een geschenk te zijn, altijd bedoeld om door te geven. (Ann Voskamp)

12. Hoe God over ons denkt is niet slechts belangrijker, maar oneindig belangrijker (C.S. Lewis)

13. Door je zorgen te maken, verdwijnen de problemen van morgen niet, maar verdwijnt de kracht voor vandaag. (Corrie ten Boom)

14. Succes in je huwelijk is niet alleen het vinden van de juiste persoon, maar het is het zijn van de juiste persoon (Amish wijsheid)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten