vrijdag 23 oktober 2020

Instagram

 Sinds van de week kun je me volgen op Instagram. En lieve mensen...ik was het eigenlijk niet van plan, dat Instagram. Vandaag een eerlijke blog van mij waarom ik toch voor Instagram koos. 

 

 Waarom niet

De reden waarom ik geen Instagram wou was dat ik niet constant wou wisselen van Social Media. Weet je wel van Hyves (ooit) naar Facebook naar Instagram. Ik hou er niet zo van om maar mee te doen omdat iedereen dat doet. 
Een andere reden waarom ik geen Instagram-account wou aanmaken is omdat ik ervaren heb dat Social Media tijdslurpers zijn. En hoewel ik echt wel kan genieten van een kop thee en dan ondertussen Social Media bij te lezen, moet ik er erg voor oppassen dat het niet verslavend word. 
En verder, ik ben echt een kluns qua technologie, internet en zulk soort dingen. Het kost me echt tijd en energie om me erin te verdiepen. 

Waarom wel

Veel mensen gingen van Facebook naar Instagram. Ook veel bloggers zijn veel actiever op Instagram. Ik kreeg het idee dat ik dingen ging missen. Volgens mensen om me heen zou Instagram veel minder tijd opslurpen dan Facebook. Maar goed, dat zijn allemaal veronderstellingen. Maar het maakte me al langere tijd nieuwsgierig. 
Verder ben ik laatste tijd echt aan het nadenken wat ik wil met mijn blog. Niek wordt ouder, Sam zit op school en ik merk dat ik vooral in het najaar wat tijd en energie over ga krijgen. Ik wil heel graag andere vrouwen/moeders inspireren. Soms lees ik een mooi boek en dan wil ik dan iedereen wel aanbevelen. Natuurlijk zou ik er een blogartikel over kunnen schrijven, maar vaak ben ik daar wel tijdje zoet mee. Via Instagram deel je vlugger dingen.

De knoop doorgehakt

Dus hakte ik de knoop door: voor privé gebruik heb ik Facebook, voor mijn blog heb ik Instagram. En de afgelopen dagen is het me prima bevallen.  (Ooit had ik trouwens voor mijn blog ook Facebook, maar voor mij werkte dat niet. )

Waarvoor ik Instagram wel ga gebruiken:

Een paar keer per week (ik streef naar 5x) wil ik een foto van een lied, activiteit, maaltijd, boek, film of iets dergelijks delen. Puur ter bemoediging, inspiratie of herkenning. Eigenlijk wat ik op mijn blog deel, maar dan in het klein. Het zou mooi zijn als ik heel wat vrouwen/moeders hiermee zou bereiken. Verder hoop ik ook, zoals voorheen, iedere vrijdag een blogartikel te schrijven, als mijn huishouden het toelaat (iets met prioriteiten).

 Waarvoor ik Instagram niet ga gebruiken:

Het laten zien van de perfecte plaatjes van mijn perfecte leven. Even voor de duidelijkheid: mijn leven is voor de maatschappelijke maatstaven niet perfect, evenals mijn huis, mijn kledingkast en interieur. Op de plaatjes zul je nooit mijzelf, mijn man of mijn kinderen zien. Dit is een wel overwogen beslissing. Persoonlijk geniet ik wel van persoonlijke plaatjes van anderen, maar om privacy-redenen kan ik dit niet doen.

Ook hoef ik met mijn blog en Instagram geen geld te verdienen. Ik haal er voldoening uit en dat is voor mij voldoende. Hoewel de voldoening wel groeit met het aantal volgers, want ik wil graag délen.  

Dus heb jij wel een Instagram-account en zou je mij willen volgen? Je kunt me vinden als: uitliefde.rianne. Heel graag zie ik je ook op Instagram en deel gerust met andere moeders/vrouwen om je heen!

(Ik wil nog graag een button hier rechts maken, waar je op kunt klikken om me via Instagram te volgen. Maar zoals je hierboven al las: daar ben ik een kluns in. Ooit komt 'ie er ;))

3 opmerkingen:

  1. Duidelijk Rianne, ik heb een account op instragram, maar doe er niets mee...
    Alleen volg ik er verschillende mensen, meest familie.
    Wie weet inspireer je me en ga ik facebook loslaten....want die vind ik eigenlijk maar niks ;)
    'k Ben benieuwd en ga dus zeker bij je kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je ook actief blijft op je blog. Ik kies er heel berust voor om geen social media accounts te hebben behalve Whatsapp.
    Zou jammer zijn als je door dit dit besluit ook volgers/lezers verliest

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik al schreef hierboven is dat ook echt de bedoeling niet. Mijn streven is om iedere vrijdag een blogartikel te plaatsen.

      Verwijderen