vrijdag 16 oktober 2020

Bokkenpootjesijs

Vandaag deel ik met jullie een super simpel recept! Weet niet eens of je het een recept mag noemen. Ik heb het idee ooit op Pinterest gevonden. 


Je hebt maar twee ingrediënten nodig:
 
 - Bak vanilleijs (1 liter)
 - Pak bokkenpootjes 











Vaak beginnen mijn voorbereidingen in de winkel al. Ik koop het ijs en als ik thuis kom laat ik het op het aanrecht staan. Je kunt aan de slag als je het ijs door kunt roeren, maar het hoeft zeker niet helemaal ontdooid te zijn. 


Snij de bokkenpootjes in schijfjes, zoals je een banaan in schijfjes snijdt. 

Meng in een grote schaal het ijs met de stukjes bokkenpootjes. En roer het geheel door elkaar.


Schep het bokkenpootjes-ijs-in-wording weer terug in de ijsbak, en verwonder je: dit past precies!


Zet terug in de vriezer. Ik zou het daar minstens een nacht over laten staan. Dit toetje eten wij zo nu en dan op zondag en dan maak ik hem al halverwege de week. Manlief kwakt er het liefst nog wat advocaat bovenop. 


Geniet ervan!

PS: persoonlijk was ik heel bang dat het ijs zou kristalliseren, maar dit gebeurd niet. 

3 opmerkingen:

  1. oh, dat lijkt me lekkerrrr en zeker met een kwakje advocaat.
    Dit ga ik ook eens proberen, morgen bokkepootjes halen, de rest heb ik.
    (heb je bewust voor vanilleijs gekozen, ik heb slagroomijs?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen