vrijdag 7 februari 2020

Valentijnsdag 2020

Doen jullie aan Valentijnsdag?

Wij eigenlijk niet. We doen er wel vaak gek over. Maar er gebeurd eigenlijk nooit iets...

Bij de evaluatie van 2019 hebben Leon en ik afgesproken dat we in 2020 wat meer zouden gaan vieren. Dus de prestaties van onze kinderen of natuurlijk de prestaties die we zelf boeken. En denk dan niet aan feestjes, maar meer aan een extra lekker toetje of een extra boekje voorlezen. 

Dus...vieren we dit jaar Valentijnsdag. 

Pexels
12 dates voor samen 
Leon en ik hebben ontdekt dat we eigenlijk veel te weinig samen weggaan. En we hebben ook gemerkt dat dit best wel invloed op je relatie kan hebben. We zitten in de zogenaamde tropenjaren, en die zijn soms even leuk als pittig. Dus als stok achter de deur heb ik 12 kaartjes gemaakt met op ieder kaart een uitje. En eigenlijk zijn het niet altijd uitjes, want sommige zijn prima thuis uitvoerbaar. Het gekke is dat je zelfs zulke dingen moet plannen, omdat het anders gewoon een bank-hang-avondje wordt of blijft. 

Ik verzon deze uitjes:
1. Bowlen
2. Uit eten
3. Fietstocht
4. Shoppen
5. Karten
6. Lunchen
7. Samen koken
8. Schaatsen
9. Wandelen
10. Spelletjesavond
11. Barbecueën
12. Nachtje in een hotel

Ik ben ervan overtuigd dat Leon hier blij mee is. Er zitten uitjes bij die ik écht voor hem doe en waar ik zelf wat minder mee heb. Sommige uitjes deden we ook in onze verkeringstijd, het gekke is dat we daar mee gestopt zijn toen we getrouwd zijn. 

Voor meer inspiratie kun je op internet heel veel ideeën vinden. Je kunt ze overigens ook leuk inpakken, door bij ieder uitje iets tastbaars in te pakken wat daarmee te maken heeft. Maar ik ging voor de makkelijke versie. 

12 dates voor het gezin
Maar omdat Valentijnsdag een dag van de liefde is wil ik ook onze jongens erbij betrekken. Ook de uitjes voor het gezin schieten hier er soms echt bij in. Er is altijd wel wat te doen. Maar tegelijkertijd besef ik dat de jongens over 10 jaar echt niet meer zo gretig zijn om met ons weg te gaan. Voor je het weet zijn ze groot. Onze jongens hebben geen grote wensen, maar genieten vaak juist van de kleine dingen. 

Ik verzon deze uitjes voor het gezin:
1. IJsje halen
2. Picknicken
3. Zwemmen
4. Boswandeling
5. Blote voetenpad
6. Barbecueën
7. Speeltuin
8. Fotoshoot
9. Met z'n allen koken
10. Kinderboerderij
11. Kabouterpad
12. Orchideeëntuin

Deze uitjes zijn geen dure uitjes, maar ik weet zeker dat we met z'n allen plezier zullen beleven en herinneringen maken. Voor het gezin moet je tijd maken, werk blijft er altijd. 

Verder wil ik het een beetje speciale feestelijke dag maken. En net wat uitgebreider koken dan we gewend zijn. 

Op deze site zie je nog meer dingen die leuk zijn om als gezin aandacht te geven aan Valentijnsdag. En hier kun je nog wat inspiratie op doen voor je huwelijk. 

Ik pak 14 februari gewoon als een excuus om er wat gezelligs van te maken met mijn gezin. Maar eigenlijk kunnen dat iedere andere willekeurige dag ook. Ik ben benieuwd naar jullie tradities. Reageer gerust hieronder. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten