vrijdag 25 oktober 2019

10 herkenbare situaties voor moeders (met kleintjes)

Ondertussen ben ik het leven met twee kleintjes al wel gewend. Vandaag beschrijf ik 10 herkenbare situaties die je vast wel herkent als je ook één of meerdere kleintjes thuis hebt rondlopen. Gewoon om af en toe te glimlachen en te relativeren, of als feest der herkenning. 

Pixabay
1. Mijn baby heeft zich zo vies gemaakt dat ik me twee dingen afvraag: 1. hoe pak ik hem vast? 2. Hoe ga ik dit schoon krijgen? Eerlijkheid gebied te zeggen dat onze peuter er soms ook wat van kan. 


2. Ik vind het altijd een spannend momentje na het stofzuigen: de stekker uit het stopcontact trekken. Gespannen luister ik: slaapt hij (al) of is hij (al) wakker?


3. Ik wens soms echt dat ik vier dingen tegelijk kan doen: een baby voeden, telefoon opnemen, in een pan met eten roeren en mijn peuter op de wc helpen. 


4. Ergens op bezoek gaan is een sport. Je komt armen, benen en ogen te kort. 


5. Wat heb ik nu eigenlijk gedaan vanmorgen?  Waarschijnlijk neuzen poetsen, luiers verschonen, baby in bad gedaan, peuter 3 keer op de wc gezet, telefoontje beantwoord, ontbijttafel afgeruimd, mail gecheckt, fruithap klaargemaakt, baby gevoed en een emmer met sopje klaargezet en uiteindelijk beseft dat het weer tijd voor de lunch was.


6. Onze kinderen lijken het met elkaar af te spreken om je tegelijk nodig te hebben. De peuter een driftbui en de baby met een hongerige maag. 



7. Emoties, emoties, emoties. Huilen om doorkomende tandjes. Een driftbui omdat mijn peuter niet krijgt wat hij wil. Schaterlachende baby. Een vastklemmende peuter aan m'n been. Met al die emoties is mijn leven net een achtbaan. 


8. Mijn rustmomenten van de dag: de tijd dat ik even naar de wc kan (en ik geluk heb dat de peuter niet aan de deur staat de rammelen)


9. Eten is een dingetje: de peuter zit in de 'lus-ik-nie-fase' en de baby wil heeeel erg graag eten. 


10.  Overdag even rustig op de bank zitten betekent tegenwoordig: knuffelmoment met de hele familie! Wel even oppassen dat er ondertussen geen oog uitgestoken wordt, een arm uit de kom draait of een vinger gebroken. 

Nogmaals....met een knipoog ;)
Later verlang ik vast heel erg naar deze periode terug!

2 opmerkingen:

  1. Heeeel herkenbaar! Of net zelf even op bed kunnen liggen na een flink gebroken nacht, net in slaap vallen en... Daar is de baby weer! (Of de peuter) :) En inderdaad al heb ik wel eens baaldagen dat het wel eens een beetje veel is allemaal. Dat ik alle knuffels en lachjes en mooie peuter uitspraken mee maak is heel fijn.

    Ps nog naar aanleiding van je vorige blog over iets voor jezelf doen. Ik liep toevallig tegen een baantje aan van 4 uurtjes in de week aan het begin van de avond. Het is leuk om even heel wat anders te doen. Maar thuis levert het gelijk ook meer onrust op. Tot nu toe is het net leuk genoeg om het wel te doen. Als je vragen hebt kun je me via instagram wel een berichtje sturen. suzanneprutst heet ik daar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! We zitten gewoon in een turbulente fase.

      Heel leuk zo'n baantje 's avonds! Maar inderdaad: die onrust. Plus het moet te combineren zijn met de baan van je man. Het is soms net een puzzel.

      Verwijderen