vrijdag 26 april 2019

Weekmenu (1)

Ooit beloofde ik hier dat ik regelmatig een weekmenu te plaatsen. En al heel vaak was ik dat van plan, maar vergat ik foto's te maken. Logisch, want rond etenstijd is Sam z'n energie op en wil Niek graag drinken. Dus ben ik überhaupt al blij dat ik op tijd eten op tafel heb, laat staan dat ik er nog een foto van moet maken ;).  Deze week heb ik weer een poging gedaan. 

Zondag

Zondag aten we bami. Ik gebruik dit recept, een makkelijk recept wat ik ondertussen al uit mijn hoofd ken. Maar nu ik het nog eens overlees zie ik dat ik er hier en daar een eigen draai aan heb gegeven. Ik voeg er bijvoorbeeld ook nog wortel aan toe (kook ik eerst mee met de mie), laat de hamblokjes en eieren weg en doe er lekker wat champignons bij. 

Maandag

Op maandag aten we gekookte aardappels met bloemkool en een stuk tonijn erbij. Wij vinden tonijn erg lekker. Het is een vis die iets weg heeft van vlees. Kort om en om bakken. 
Sam is momenteel niet erg enthousiast te krijgen voor het avondeten, dus krijgt hij het kliekje bami. Dat eet hij tenminste nog wel op.




Dinsdag

Leon en ik hebben gesmuld van een lekker bord Kip Siam. Laatste tijd zijn we daar dol op. Ik gebruik dit recept, maar in plaats van peultjes doe ik er sperziebonen in. Voorheen aten we het vaak met noedels, maar we hebben laatst ontdekt dat we het met rijst nog veel lekkerder vinden. 




Woensdag

Woensdag maak ik lasagne klaar. Sam is er dol op. Hij mag één keer per week beslissen wat we 's avonds eten. Dit keer lasagne. Ik maak het 's morgens al klaar. Heerlijk om rond etenstijd het eten maar in de oven te schuiven en je handen vrij te hebben. Sam heeft zo van het eten genoten en deze mama dus ook. 
Het recept is van Jamie Oliver, maar ik paste het hier en daar wat aan met ingrediënten die ik wél in huis had (bijv. verse basilicum werd dus basilicum uit een potje)



Donderdag

Deze dag was het dus topdrukte rond etenstijd ;). Dus de foto is vergeten. We aten prei-gehaktschotel. En die had ik dus ook weer van te voren al klaar staan in de oven. Dit is een echt low-budget-gerecht.

Vrijdag

Al een paar weken had ik heel veel zin in stamppot andijvie. Vandaag komt 'ie dan op tafel. Met spekjes en een gehaktbal


Zaterdag

Vandaag maak ik zelf patat. Alweer een tijdje geleden, in mijn zwangerschap koos ik op het eind nog al eens makkelijk voor een zak voorgebakken patat. 
Het smaakte weer ouderwets lekker. Alleen was het weer een gevalletje stress, dus ontbreekt de foto ;)

3 opmerkingen: