vrijdag 26 oktober 2018

Favoriete baksels top 5

Ik hou heel erg van koken en bakken. Ik bak eigenlijk voor ieder weekend wel iets lekkers. Pas was ik zo moe en uitgeput dat we een keertje een doosje tompoezen hadden. Het voelde heel onwennig, want het gebeurd echt zelden tot nooit. 

Door de jaren heen heb ik wel een aantal absolute favoriete baksels die hier altijd in de smaak vallen. Het leuke is dat je tegenwoordig geen bakboek meer nodig hebt om recepten te vinden, het internet staat bomvol met recepten. Veel recepten uit bakboeken kun je namelijk gewoon op internet vinden. De grootste reden waarom ik niet zoveel bakboeken in mijn kast heb staan. 

1. Brownies



Echt mijn nummer 1 en terecht. Ze zijn zo lekker! Het recept is van Rutger en het staat in zijn bakboek: Bakbijbel. Maar ook op internet kun je het recept ook vinden. Heerlijk met een lepel opgeklopte slagroom erbij. 

2. Kwarktaart

Blijft lekker. Citroen in de zomer en een variant met aardbei vaak in de winter. De link verwijst naar een kwarktaart met citroen.

3. Citroen-yoghurtcake



Weer zo'n recept wat ik in een bakboek gevonden heb, maar na wat speurtocht gewoon op internet vermeldt staat. Dit is een heerlijke cake, die ook in de winter super lekker is. Heel goed te bewaren in de koelkast.

4. Chocolade boterkoek

Ik maakte vaak gewone boterkoek uit een bakboek. Maar laatst kwam ik de chocolade-variant tegen op een site. En als échte chocoladeliefhebber moest ik dit recept toch echt testen. Geslaagd met vlag en wimpel. Lijkt qua smaak veel op de brownies van nummer 1, maar is wat makkelijker te maken. 

5. Advocaattaart

Deze staat al een tijdje niet meer op het menu hier in verband met zwangerschap. Er zit namelijk advocaat in. Maar voorheen aten we regelmatig dit lekkere taartje (natuurlijk at Sam er niet van mee). Recept staat vrij omslachtig beschreven, maar is vrij simpel om te maken. En ooooo wat krijg ik nu zin in een lekkere punt van deze taart!!!

Wat is jouw favoriet?

1 opmerking: