vrijdag 21 mei 2021

Favoriete films (1)

 Kijktip

Voorheen deelde ik een aantal keer een 'kijktip'. (Dit kun je terug zien onder het label aan de rechterkant 'kijktip'.) Het lastige hiervan vind ik dat je eigenlijk al een stukje film verklapt. En als ik ergens een hekel aan heb...is dat het. Dus besloot ik het anders te doen. Hieronder ga ik je 5 van onze favoriete films met je delen met een korte toelichting.
 

New Faith Network

Wij hebben een abonnement op New Faith Network en daar genieten we erg van. Er staan heel veel mooie films op. En het fijne vind ik dat ze 'verantwoord' zijn. Voorheen zocht ik vaak dvd's in de bibliotheek op, met als gevolg dat er ook regelmatig 'zooi' tussen zat. Daar baalde ik van. New Faith Network is voor ons een uitkomst. (Dit is overigens niet gesponsord, maar gewoon enthousiasme). De filmtips die ik hieronder met je deel zijn allemaal te zien op New Faith Network, maar natuurlijk kun je ze ook opzoeken in de bibliotheek. 

5 favorieten

Ik vind het lastig om een top 5 te maken. Dus ik plaats gewoon 5 willekeurige films die Leon en ik beiden erg mooi vonden. By the way, ik hou niet van hele spannende films. Als het te spannend wordt dan las ik een plaspauze in terwijl Leon verder kijkt. Maar ik hou ook niet van hele zoetsappige films. Geef mij maar een film met een mooie boodschap. Hier komen er 5:

1. Paperdream

 

Deze film ligt mij aan het hart. Het gaat over een jonge vrouw die getrouwd is en van kind af aan één grote wens heeft: moeder worden. Maar ondanks alle pogingen in de medische wereld lukt het zwanger worden niet. Er zit voor mij zoveel herkenning in deze film dat ik het ook echt niet droog hield.  Eén stukje uit die film is zo blijven hangen in mijn hoofd. Zij zegt: 'Ik wil niets liever in de hele wereld dan een baby!' En dan zegt hij: 'Ja, dat is het probleem'. 
 
Dit is een korte film van bijna drie kwartier. 
 

 2. Indivisible


 

Een film die Leon uitzocht en dan is het vaak een spannende film. Dat is deze zeker. Maar ondanks dat zit er ook zo'n mooie les in. Darren is legerpredikant en moet op missie. Zijn vrouw Heather helpt andere vrouwen van wie de man uitgezonden is. Darren maakt heel veel mee, dingen die hij moet verwerken en niet meteen kan delen met Heather. Als hij thuis komt is er een kloof tussen hen ontstaan. Langzaam vinden ze elkaar weer terug. 

3. Wildflower


 

Een film die heel veel indruk op mijn maakte is Wildflower. De hoofdpersoon is Chloë en ze blijkt hele erge nachtmerries te hebben. Tijdens zo'n psychose maakt ze angstaanjagende tekeningen en vernield dingen. Uiteindelijk komt ze er achter dat haar nachtmerries eigenlijk traumatische herinneringen uit haar kindertijd zijn die diep opgeslagen zijn. Niemand gelooft haar, totdat één iemand haar gelooft en haar helpt. 
Dit is eigenlijk een film waar alle puzzelstukjes heel langzaam op hun plek vallen. 
Film heeft redelijk wat spanning in zich. Maar het psychologische aspect van deze film vond ik erg mooi en interessant. 

4. I can only imagine


 

Ken je het lied: I can only imagine? Daar gaat deze film over. Als je deze film hebt gekeken, beluister je het lied voor altijd anders. 
 
Deze film is waargebeurd en verbazingwekkend mooi. Bart wordt als jongetje mishandeld door zijn vader. Later volgt hij zijn dromen en wordt zanger van een band. Hoewel zijn muziek mooi is, mist de top. Als zijn vader komt te overlijden inspireert het Bart om een lied te schrijven in 10 minuten. Dit lied is (nog steeds) een mega hit: I can only imagine. 
 
Deze film heeft niet echt spannende momenten. 



 

 5. 1 message


 

Becca's leven stort helemaal in. Ze krijgt de diagnose borstkanker. Beide borsten worden afgezet. En als klap op de vuurpijl gaat haar verloofde vreemd en verbreekt hun relatie. Ze valt in een diep, zwart gat waar ze eigenlijk niet meer uit wil komen. Haar broer krijgt haar eindelijk zover dat ze weer iets doet aan haar vroegere hobby, met niet al te veel enthousiasme gaat ze aan de slag. Hierdoor krijgt ze contact met een man. En Becca krabbelt heel langzaam op uit het diepe, zwarte gat. En dan besluit ze deze man op te zoeken...

Film is niet spannend, maar heel onvoorspelbaar mooi.

Dit waren ze..

Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven. 

                
Welke kijktips heb jij voor mij?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten