vrijdag 15 november 2019

Voorbereiding advent

Vorig week liep ik door het winkelcentrum en ik voelde me echt een beetje wereldvreemd. Overal zag ik sinterklaasspullen (oké die had ik in september ook al ontdekt), maar vooral ook veel kerstspullen. Blijkbaar winkel ik heel weinig en kom ik niet verder dan de supermarkt. 

Maar goed, er zat ook een leuke kant aan. Bij de christelijke boekenwinkel lagen er heel veel kerstspullen op een tafel midden in de winkel. Heerlijk vind ik dat! In onze bibliotheek kun je wel merken dat er weinig christelijk publiek komt, dus vind je daar zulke boeken ook nauwelijks. Nu heb ik even heerlijk zitten neuzen, voor zover Niek dat toeliet. 

En natuurlijk liep ik niet met lege handen de winkel uit. Ik ontdekte een boek waar ik super blij mee ben! Vorig jaar schreef ik in het artikel Advent met een peuter al over het boek De boom van Isaï. Het boek was niet meer leverbaar en ik leende het van de bibliotheek. Maar in de boekhandel zag ik het boek liggen! Het is dus opnieuw uitgegeven. Alleen nu als posterpakket. 


Het boekje heeft nu geen harde kaft, maar een zachte kaft. Erg leuk is dat er een grote poster A1-formaat bij zit met daarop een 'boom' en een plekje voor elk kaartje die je erbij kan hangen. Ook de kaartjes zitten erbij op kwaliteitspapier. Je moet ze alleen nog uitknippen. Het hele pakket kost €14,95. Je kunt het ook hier bestellen. 




Vorig jaar had ik het wat aangepast en wat makkelijker gemaakt zodat het voor Sam goed te begrijpen was. Dit jaar ben ik van plan het niveau wat hoger te maken. Ik ben van plan alle verhalen nu voor te lezen. En ook wat vragen eruit te behandelen. Want tenslotte is Sam geen peuter meer, maar een echte kleuter! Op het boekje staat de leeftijd van 3-8 jaar aangegeven. 



4 opmerkingen:

  1. En toch vind ik het jammer dat het uiterlijk van het boekje zo veranderd is. De 1e uitgave had meer uitstraling, alleen moest je daar wel het 1 en ander doen om de boom te maken en stevige plaatjes te hebben.. heb ze toen uitgeknipt, gelamineerd en opnieuw uitgeknipt. Ik kan ze wel elk jaar opnieuw gebruiken. Misschien dat ik dit jaar wat ga doen met de namen van Jezus..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je hebt gelijk! Ik had ze gekopieerd en dan ook geknipt en gelamineerd. Maar die zijn niet zo heel mooi qua kleur geworden. Vind het nu wel fijn dat die poster erbij zit.

      Verwijderen
  2. Een mooi boekje inderdaad! Ik ben er dit jaar ook mee aan de slag gegaan. Wij gebruiken het na de maaltijd en zingen dan ook altijd, daarom heb ik bij elk hoofdstukje een psalm of lied gezocht. Misschien dat meer mensen daar gebruik van willen maken? Mail me gerust! Daarnaast wilde ik ook een begin gaan maken met het aanleren van Bijbelteksten bij mijn peuter van 3,5. Daarvoor heb ik 2 werkbladen gemaakt. Bij elk zinsdeel/woord dat hij kent mag hij een klein stickertje plakken. Mooi om te zien hoe hij er (spelenderwijs) mee bezig is, hoewel ook steeds mijn gebed is: "Heere, brengt U het in zijn hart?"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie aanvulling Gerdine! Mocht je er een gastblogartikel over willen vullen, mail me gerust (uitliefde.rianne at gmail.com)!
      Wij leren inderdaad ook teksten aan, misschien binnenkort nog eens een blogje over typen.
      En je hebt gelijk: we zijn afhankelijk van Gods zegen.

      Verwijderen