vrijdag 22 november 2019

4 boekenseries

Het is weer heerlijk winterweer. Lange en donkere avonden. Wat denk je van een mooi boek? En een kop thee en een reep chocola erbij

Hier wat boekentips voor je. Dit keer romans. Ik heb 4 series voor je (13 boeken). Zo'n fijn idee als het eerste boek zo mooi was, het tweede boek al voor je klaar staat. Nog even geen afscheid nemen aan het eind van het boek. 

Serie: Op de grens van het Wilde Westen
Auteur: Tracie Peterson

Deze serie gaat over 3 zussen die zich settelen in het Wilde Westen. Serie heeft drie delen, in ieder deel staat een andere zus centraal. 




Serie: Rondom de vuurtoren
Auteur: Jody Hedlund

Serie die 4 delen heeft die allemaal afspelen rondom de vuurtoren. De hoofdpersonen van de boeken zie je in een ander deel weer terug al achtergrondpersoon. 




Serie: Eigen taart is goud waard
Auteur: Tricia Goyer en Sherry Gore

Dit is wederom een serie over zussen. In ieder boek staat een zus in de schijnwerpers. De zussen van dit gezin hebben allemaal heel specifiek hun eigen talent. Boek gaat over de Amish, maar is heel anders dan de Amish romans die je gewend bent om te lezen. De Amish in dit boek hebben wat ruimere regels, van een minder strenge orde. Wat ook ontzettend leuk is aan deze boeken is dat er veel recepten in staan. Wel moest ik bij ieder boek wat doorzettingsvermogen hebben om door te lezen. Pas later in het boek kreeg ik de smaak te pakken. Deel 3 is mijn favoriet. Ik ben benieuwd of er nog meer delen komen over de andere zussen. 



Serie: Zimmermantrilogie
Auteur: Kim Vogel Sawyer

Deze serie speelt zich af onder Mennonieten. De hoofdpersoon is Suzanne Zimmerman. Door heel de serie heen ben ik dit zo'n lieve vrouw gaan vinden! Ze is in haar verleden zwanger uit de gemeenschap. Na 20 jaar gaat ze terug. Ontmoet ze haar familie en oude jeugdliefde. Het heerlijke aan deze serie is dat deze niet geheel voorspelbaar is. 





2 opmerkingen:

  1. Ken je 'Dochters van de kust', van Lynn Austin al? Ook echt een aanrader. Over Nederlandse immigranten in de 19e eeuw. Die heeft ook een vervolg: Anker in de storm. Die heb ik nog niet gelezen, dus kan ik nog niets over zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen