vrijdag 4 januari 2019

Kijktip (1): A walk to remember

Allereerst wil ik alle lezers van mijn blog het allerbeste wensen voor 2019. Zoals ik al eerder heb geschreven zal ik komende tijd alleen op vrijdag een blogartikel plaatsen. Ik hoop dat ik je ook dit jaar weer kan bemoedigen en inspireren. 

Onze ideale avond samen: lekker tegen elkaar op de bank hangen, iets lekkers erbij en een mooi film. 

De films haal ik (bijna) allemaal uit de bibliotheek, zelf hebben we nauwelijks iets liggen. Op internet zoek ik christelijke films op (kijk bijvoorbeeld eens op dit blog) en vervolgens zoek ik die op in de bibliotheek. Vaak moeten ze vanaf een andere locatie komen. Dit kost in onze bibliotheek €0,20. Dus dan kun je 5 films kijken voor €1,00. Veel goedkoper kan het niet worden geloof ik. 

Als je de 'filmwereld' induikt kom je erachter hoe ongelooflijk veel troep er tussen zit. Daarom selecteren wij veelal op christelijke films. Wij houden van films waar een christelijke boodschap in verwerkt zit. 

Komend jaar wil ik regelmatig een film in de spotlights zetten. Ik hou er niet van om de afloop te verklappen, dus die hou ik dan ook open. Verwacht niet dat ik een uitgebreide recensie schrijf, maar ik geef alleen kijktips over films waar ik enthousiast over ben. 
De eerste film is 'A walk to remember'


Deze film valt niet meteen onder de noemer 'christelijk', maar het christen zijn heeft wel een duidelijk rol in deze film. Verder bevat deze film een groot portie romantiek. 

Landon Carter is een onverschillige jongen die een taakstraf krijgt. Tijdens deze taakstraf leert hij de dochter van de dominee, Jamie, steeds beter kennen. Jamie is een meisje die regelmatig wordt geplaagd door zijn vriendengroep. Ondanks alles bloeit er liefde op tussen Landon en Jamie. Op een gegeven moment moet Jamie open kaart spelen naar Landon. 

In verloop van de film zie je dat Landons gedrag veranderd door de invloed van Jamie. 

Film is geschikt vanaf ongeveer 12 jaar. 


Welke film is jouw favoriet? Deel ze gerust in de reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten