zaterdag 25 september 2021

Yoghurt met gebakken appel, kaneel en harvermout

 Sinds een aantal maanden ben ik weer wat gezonder gaan eten. Wat meer afwisseling en wat minder ongezonde producten. In de eerste instantie was het niet bedoeld om kilo's af te vallen (al was dat ook wel nodig) maar om een langdurige gezonde levensstyle waarin ik me fit zou voelen. Al verwacht ik dat het balans zoeken en vinden wel een leven lang gaat duren bij mij.

 Persoonlijk vind ik de site van Marloes (optimavita) heel fijn. Er staan zoveel ideeën op. Ze maakt voor mij het gezonde leven leuk en afwisselend. Eigenlijk is het ook heel leuk om afwisselend te eten, maar het kost tijd en energie. 

Vandaag deel ik een succesnummertje voor het ontbijt! Ik ben heel mijn leven al verknocht aan een boterham hagelslag in de ochtend. Maar ik probeerde nu ook wat anders uit. Na een aantal keer wennen is Griekse yoghurt een succes hier. Ik eet het eigenlijk altijd met fruit. En één van mijn favorieten is gebakken appel. Het hele jaar lekker, maar vooral in het najaar, dan is de yoghurt niet zo'n koude plons in je buik. Het is een super makkelijk recept, want ik heb 's ochtends niet zo heel veel tijd. 



Wat heb je nodig?

- Appel (ik eet het liefst Elstar, die heeft na het bakken nog wat bite)
- Kaneel naar smaak
- Eetlepel havermout
- 150-200 gram Griekse yoghurt
- klontje roomboter
 
 
 
 
Hoe ga je het doen?
1.  Snij de appel in stukjes en verwarm ondertussen de pan met een klontje roomboter. 
 
2. Bak de appel op in de pan op middelhoog vuur

3. Na 5 minuten voeg je kaneel en havermout toe. 
 
4. Laat nog 5 minuten bakken (of tot hoelang je dat zelf wil. Hoe korter je bakt, hoe harder de appel nog is)
 
5. Schep yoghurt in een bakje en daarboven op de appel met kaneel en havermout. 
 
Eet smakelijk! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten