vrijdag 31 augustus 2018

Vlog met oa schoonmaakmotivatie

Laatst vond ik weer zo'n leuke vlogger op Youtube. Ik vond haar toen ik opzoek was naar 'schoonmaakmotivatie'. Huh? Nou ik ben zo'n moeder die nog heel veel dingen wil opruimen en schoonmaken maar geen motivatie daarvoor kan vinden. Dan hang ik op de bank met mijn telefoon of tablet. En dat gebeurd vaak 's avonds, na het eten. Om mezelf weer op te peppen zoek ik een 'schoonmaakfilmpje' op. En dat werkt voor mij heel erg goed... Probeer het maar uit!

Dit keer vond ik het Youtube-kanaal van de Mennonitische Lynette Yoder (29). Ze is getrouwd en moeder van 2 jongens. En van origine Amish. Haar vlogs gaan veelal over decoratie in huis, schoonmaken, koken en organiseren. Of kortweg: echt huismoeder-dingetjes. Ik heb nog lang niet al haar video's (dat zullen er rond de 200 zijn) bekeken, maar wat ik heb gezien vond ik interessant. 



De vlog is Amerikaans en dat word dus ook gesproken in de video's. Juist door zulke video's te kijken vliegt mijn Engels vooruit. Je hebt tekst en beeld bij elkaar, volg je de tekst niet dan kun je het beeld wel volgen. 

Haar huis is echt in spic en span. Heel anders dan mijn huis ;). Als ik haar dagelijkse schoonmaakroutine zie, daar valt die van mij bij in het niet. Mocht je daar niet tegen kunnen dan kun je misschien deze filmpjes beter overslaan. Maar voor mij werkt het juist motiverend. 

Ik zou zeggen...neem een kijkje! Mocht je zelf een vlogger volgen die jou inspireert, deel het vooral hieronder!


1 opmerking: