vrijdag 22 december 2017

Gezegende Kerstdagen

Ik weet niet hoe jullie er in staan...maar ik wordt altijd heel erg onrustig in december. Ik begrijp ook erg goed dat kinderen daar ook last van hebben. Opeens is alles 'extra'. Alle mensen hebben het druk. Ik moest voor een uurtje oppas regelen van de week, heb 5x een 'nee' gehoord. Het lijkt ook wel of mensen de laatste weken van het jaar extra hard moeten lopen. Van alle commissies, verenigingen of waar je dan ook in of op zit, daar is een extra avond of iets dergelijks. 

En dan vieren wij nog niet eens sinterklaas, hebben we geen kerstboom in huis en leven we rustig naar Kerst toe. Maar alles schreeuwt dat je van Kerst spetterende dagen moet maken. Alles moet 'ideaal en perfect' zijn. En daar wordt ik onrustig van....het is zo nep en zo leeg. 

Hoe krijg ik mijn gedachten rustig voordat de Kerstdagen aanbreken? Het is ieder jaar weer een geworstel om het Kerstevangelie centraal te laten staan in mijn gedachten (die druk bezig zijn met alle andere dingen van die dag) en op de dag zelf. 

Dit jaar heb ik een geweldige voorbereiding op Kerst gevonden. We zijn momenteel dit lied aan het instuderen. En, de uitvoering is pas volgend jaar. Dus geen stress. Het lied wat we aan het instuderen zijn vind ik prachtig. Al zingend komt het iedere week dichterbij mijn hart. En dat lied wil ik jullie graag meegeven de Kerstdagen tegemoet. 





Gods zegen op het Kerstfeest toegewenst!

1 opmerking: