vrijdag 8 december 2017

Courgettesoep

Zaai één courgettezaadje en je zult courgettes eten. Enorm, wat een courgettes kunnen er van één plant komen! Ik sneed er een aantal in stukjes en vroor het in, voor door de macaroni. Ik heb liters courgettesoep gemaakt. En de andere courgettes hebben we weggegeven.

Courgettesoep maak ik al jaren volgens hetzelfde recept. Het is makkelijk te maken. Ook Sam vind hem lekker. Zo komt hij aan zijn groentes per dag zonder dat hij daar zelf een idee van heeft.



Je kunt hem zo pittig maken als je zelf wilt. Soms gebruik ik een pepertje, als ik die in huis heb. Maar vaak vervang ik het door een beetje sambal. Witte wijn laat ik er vaak uit als Sam ervan mee eet of ik doe een klein slokje en laat de soep nog even langer doorkoken.

Ook zin om te maken? Recept vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten