vrijdag 7 juni 2019

Beschuit met muisjes, maar dan anders

Na de geboorte van Niek hebben we wél veel muisjes op, maar weinig beschuit. Ik probeerde iedere keer weer een andere lekkernij met muisjes te maken. 

Eerlijk gezegd is roze een wat natuurlijker kleur dan blauw. Roze koeken, roze tompouces, frambozen, aardbeien etc. Maar ik ontdekte dat muisjes altijd lekker zijn met chocolade en/of slagroom. 

* Cake met slagroom en muisjes
Ook lekker klassiek, maar een goeie combinatie. In de laatste weken had ik wat cakes gebakken en ingevroren. Altijd makkelijk. Ik vroor ze heel in, maar je kunt ze ook voor het vriezen in plakken snijden zodat je niet een hele cake tegelijk hoeft te ontdooien. 

* Cupcakes
Ik serveerde ze net als de cake, met slagroom en muisjes. Maar als je van te voren het geslacht weet kun je ze ook decoreren met glazuur of fondant. En ook met de papieren vormpjes kun je variëren van kleur. 
Ik bakte ze net als de cakes vooraf en vroor ze in. 

* Cakerol
Op Pinterest zag ik zoiets voorbij komen. Ik gebruikte zelf het recept van Rutger. Decoreerde de bovenkant met slagroom en strooide er muisjes overheen. Het recept lijkt ingewikkeld, maar is echt makkelijk. 


* Moorkoppen
Het recept voor moorkoppen plaatste ik al eerder op mijn blog. Maar strooi er voor een 'geboorte-variant' muisjes overheen als de chocola nog zacht is. Eventueel kun je in plaats van chocola ook ganache eroverheen gieten. (Ganache heeft wat weg van chocoladepasta). Breng 100 ml slagroom aan de kook, haal daarna van het vuur af. Roer er 110 gram grof gehakte chocolade doorheen. Deze smelt. Daarna 30 gram boter er doorheen roeren. Ook deze smelt. Laat iets afkoelen en giet over de soezen. Strooi er vervolgens muisjes overheen. 


* Biscuitdeeg
Bak het biscuitdeeg volgens het recept. En maak een vulling naar keuze. Ik koos heel makkelijk gewoon en simpel slagroom. Vervolgens goot ik er gesmolten chocolade of ganache overheen en bestrooide de bovenkant met muisjes. 



* Chocoladekoekjes
Dit idee vond ik op de blog van Adrianne. Simpel, snel en goedkoop. 


Jammer genoeg kan ik je niet laten proeven. Zelf zit ik bij de foto's alweer te watertanden. 

En trouwens...geen excuus om de keuken in te duiken: zonder muisjes zijn deze recepten ook een aanrader. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten