vrijdag 28 juni 2019

Weekmenu (2)

Als eerste hartelijk bedankt voor jullie lieve berichtjes. Na een week rustig aan doen voelde ik de energie weer omhoog borrelen. Sam is ook weer over z'n dip heen en weer heerlijk zichzelf. Daar knap je als moeder automatisch van op. 

Maar goed, hier heb ik weer inspiratie voor een weekmenu. Uit ervaring weet ik dat het niet altijd meevalt om weer 's wat te verzinnen voor het avondeten. Uiteraard vind je verwijzing naar recepten. 

Zondag
Vandaag aten we Chinese Tomatensoep met een stokbroodje met kruidenboter. Leon is dol op Chinese Tomatensoep. En deze soep is binnen drie kwartier gemaakt. Verbaas je over de ingrediĆ«nten, maar laat je er niet door weerhouden om het recept ook uit te proberen. 

Maandag
We eten stamppot snijsla uit eigen tuin. Smaakt altijd extra goed als je het zelf opgekweekt hebt. Door de stamppot schepte ik wat gerookte spekreepjes en rul gebakken kipgehakt. Heerlijk! Paprika er doorheen is ook erg lekker, maar daar is Leon niet zo dol op. 


Dinsdag
Ik maakte heel veel aardappeltjes uit de oven (daar maak ik man en zoonlief blij mee). Bakte shoarma op met wat uien, paprika en een half bakje champignons. Samen met een restje sla dat over was van gister. Dat was smullen!



Woensdag
Vandaag eten we patat. We hebben net bezoek gehad met de biologische familie van Sam. Dan zijn we altijd laat thuis met een lege maag en een vol hoofd. Op zo'n dag eten we dan meestal patat. 


Donderdag
Ik kook een pan vol macaronisaus bomvol groenten. We kunnen er zeker nog een keertje van eten. Het smaakte heerlijk. 



Vrijdag
We eten bloemkool! Dit keer maak ik er een ovenschotel van met heel veel kaas. Het recept is gemaakt met witlof, maar smaakt met bloemkool zeker zo lekker. Sam is vooral gek op de kaaskorst, ik geef hem geen ongelijk! Ideaal recept om eerder die dag al te maken, tegen etenstijd alleen nog maar in de oven te schuiven. 


Zaterdag
Eten we niet thuis en schuiven we heerlijk bij iemand anders aan tafel. Gebeurt niet vaak, maar ik kan er wel van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten