vrijdag 23 november 2018

Anti reclame

Reclame, dat is iets waar ik me enorm aan kan storen. Ze geven me het gevoel dat ik bepaalde producten écht nodig hebt. De hele commercie is zo enorm slinks dat ik echt moet oppassen dat ik er niet in trap. Vooral rond deze tijd van het jaar word er door de commerciële wereld enorm aan je getrokken. 

Ondertussen hebben we al jaren twee manieren waarop we veel minder reclames het huis binnen krijgen. 

1. De nee-nee sticker
Daar ben ik zo blij mee! Toen we verhuisden hebben we er een tijdje geen gehad, maar we wisten niet hoe snel we om zo'n sticker moesten. Wat krijg je dan een enorme bult papier! En juist door al die folders door te bladeren ga je het gevoel krijgen dat je iets mist. Of dat iets wel handig is om te hebben. Of dat het 'dom' is dat je een bepaald product nu niet aanschaft omdat het zo goedkoop is. Misschien maakte het me ondankbaar.

Ik zou niet meer graag zonder nee-nee sticker willen. Het geeft me een hoop rust in mijn hoofd en in de papiercontainer. En ik denk dat het me ook een hoop spullen scheelt in huis. 

Wij konden de nee-nee sticker gratis in het gemeentehuis ophalen. 

2. AdBlock
Ooit ben ik dit eens tegen gekomen, geen idee meer waar of hoe. Maar AdBlock is ideaal om op je computer of laptop te installeren. Het beschermt je tegen allerlei reclames van het web. Ik heb nu een mail zonder reclame, ik kijk afleveringen zonder reclames, YouTube zonder reclames. Hoe fijn is dat! Een heel enkele keer kom je een site tegen die daar moeilijk over doet (logisch, het heeft te maken met broodwinst). En dan moet je bijvoorbeeld een aflevering in zwart-wit kijken in plaats van kleur. 

Op de tablet en telefoon kunnen we hem helaas niet installeren. Maar vind het al heel fijn dat ik op mijn laptop kan internetten zonder reclames. 

AdBlock is trouwens gratis, al mag je vrijwillig een gift over maken. En hier lees je hoe je het installeert. 


4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een hekel aan reclame's. Het maakt het achter de pc zitten enorm vermoeiend. Ze leiden af, ze zijn druk en ik word daar onrustig van. De sticker heb ik al maar Adblock kende ik nog niet. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn ook anti reclame, en toen we verhuisd waren wisten we ook niet hoe snel we weer een sticker voor de brievenbus moesten halen. Wat zonde zoveel oud papier wat door de brievenbus gegooid wordt!
    De luisterboeken slaan nog niet heel hard aan hier, maar door slaapgebrek van mij, en verkoudheid van zoon ook niet heel lang doorgezet 😊. Als we weer bij zijn probeer ik het nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad, vooral dat verspillen van papier.

      Die luisterboeken is ook een soort van trainen. Maar de interesse moet er wel zijn. Onze Sam houdt enorm van voorlezen, dus het ligt in zijn interessegebied. Mocht het aanslaan: geniet ervan! Voor je kind enorm educatief en voor jezelf heb je even je handen vrij.

      Verwijderen