vrijdag 8 juni 2018

Vlog: Huisje, boompje, feestje

Persoonlijk vind ik het heerlijk om eerlijke blogs te lezen. Niet van die blogs waar alles rozengeur en maneschijn is. Blogs waarin je herkenning vind, momenteel zijn het vooral mama-blogs. Heerlijk om af en toe zo'n blog te ontdekken!

Dit keer geen blog, maar een vlog waar ik iedere keer weer die herkenning vind: Huisje, boompje, feestje. Nancy is getrouwd en moeder van 2 kinderen. Ze heeft gewerkt als logopediste, maar pas gestopt met werken. Haar vlogs bekijk ik vaak 'als ontspanning tussendoor' of 'een oplaadmomentje'. 



Wat punten wat mij aanspreekt bij de vlogs van Nancy:

- Persoonlijke ontwikkeling en bezinning
Nancy is momenteel bezig met vragen als: Wie ben ik? Wat doe ik en waarom doe ik dat? Wat is mijn (levens)doel? Ik denk dat iedereen wel van die momenten in het leven heeft waarop je je dat heel bewust afvraagt. Nancy is er heel open in. Voor mij heel herkenbaar. 

- Gezonde levenstyle
Nancy heeft de omslag gemaakt naar gezond leven. Ze deelt er van alles over waaronder ook de keren dat het wel eens mis gaat. Nou, ook herkenbaar. Eigenlijk zou ik hierin ook weer eens de puntjes op de i moeten gaan zetten. 

- Moederschap
Heel veel van je kinderen houden, maar soms ontzettend toe zijn aan een moment alleen. 

- De alle daagse dingen
De boodschappen, het schoonmaken, de rommel die overal door de kamer ligt. Op de vlog van een ander kan ik er van genieten, bij mezelf is het soms een ergernis. Maar zo'n vlog relativeert het allemaal weer. 

- Avontuur
Nancy durft best gewaagde stappen te nemen. Ontslag nemen, je huis openstellen voor airbnb. Het zijn soms niet allemaal dingen die ik direct zou doen, maar vind het ontzettend leuk om te kijken hoe een ander dat doet en ervaart. 



1 opmerking: