vrijdag 3 mei 2019

Persoonlijke update

Vandaag weer gewoon eens een persoonlijke update. Niek is nu ruim 5 weken oud. 

Bron: Pexels
MezelfOm te beginnen met mezelf :) Ik voel me helemaal mezelf. En beter dan voor mijn zwangerschap. Zo fijn! Ik was na de bevalling heel snel weer op de been en had echt er echt weer zin in om zelf mijn huishouden te gaan doen. Al was het ook wel slikken dat de eerste week voorbij was. Ik miste mijn buik. Het ging naar mijn idee allemaal zo snel. Ik had er zo naar de geboorte en kraamtijd uitgekeken. En na een week is dat gewoon allemaal voorbij. Anderzijds was het heerlijk om weer zelf het roer in handen te hebben, en dat vond de rest van de familie ook. 
Ondertussen voel ik me per week energieker worden. En die hoeveelheid energie heb ik lange tijd niet gevoeld, dus daar geniet ik echt van. 
Ik geef Niek borstvoeding en dat gaat gelukkig goed. We hebben spruw gehad, dat was erg vervelend. Maar daar zijn we weer bovenop en het loopt nu erg goed. Ik kan er nu ook erg van genieten. 

Niek
Niek is een heel lief en rustig mannetje die het erg goed doet. Hij is echt een Hollands welvaren en daar zijn we erg blij mee. De eerste kleertjes past hij al niet meer. Hij heeft nog niet echt een ritme, wat vrij logisch is. En dat betekent ook dat we gebroken nachten hebben. De dagen dat hij om de 2 a 3 uur om een voeding komt vind ik best zwaar. Vooral in het begin toen hij ruim een half uur over een voeding deed. Nu gaat dat gelukkig al veel sneller. 

Sam
Sam heeft ondertussen twee weken lang een terugslag gehad, en dat was zwaar, maar een heel natuurlijk reactie. Niet in de vorm van jaloezie, maar hij heeft weer wel alle grenzen verkend. Zo vermoeiend om de hele dag door een peuter op je grenzen hebben zitten. Het vergt zoveel energie. Verder is Sam nog steeds de trotse grote broer. Hij is erg zorgzaam en knuffelt graag met zijn kleine broertje. Zo dankbaar voor deze twee lieverds!

Leon
Leon is trotse papa, maar moet wennen aan de baby-dingen. We hebben Sam nooit zo klein bij ons gehad. En een baby daar kun je toch heel wat minder mee dan met een peuter. Leon heeft het momenteel erg druk en is veel avonden weg. Dat vinden we allebei heel erg jammer, maar het is niet anders. Leon probeert wel bij het eten thuis te zijn en Sam naar bed te brengen. Verder komt er veel op mijn schouders neer. Maar het is niet anders....over een aantal weken hopen we in een rustiger vaarwater te komen voor zover dat lukt. 

We merken nu dat we in een ritme gaan komen, behalve Niek dan. Ik probeer maar mee te gaan in zijn ritme. Als hij honger heeft dan voed ik hem. En heeft hij mama-honger dan draag ik hem in een draagdoek of slaapt hij naast mij. Ik probeer heel bewust te genieten van hem, ons wondertje. 

1 opmerking: