vrijdag 19 april 2019

Receptenmap cadeau geven

Heerlijk vind ik het om een persoonlijk cadeautje voor iemand uit te kopen of te maken. Maar het kost me vaak behoorlijk wat tijd en creativiteit. Voor de juffen van de peuterspeelzaal probeer ik altijd iets origineels te verzinnen (lees hier en hier). Graag wil ik vandaag een idee met je delen waar jezelf wat aan hebt en waar je heel veel andere mensen blij mee kan maken. En wat overigens ook nog past bij een klein budget!

Ik verzamelde al mijn recepten die ik vaak gebruik. Mijn top-recepten komen uit kookboeken en van internet. Ik haal ze werkelijk overal vandaan. En ik typte ze uit in een Word document. En zorgde ervoor dat de opmaak hetzelfde eruit zag. In totaal had ik er ongeveer 30. Ik zorgde voor een groot aantal recepten van hoofdgerechten, maar ook toetjes, soep en gebak. 



Vervolgens kocht ik een multomap met insteekhoesjes en printte al die recepten uit. Recepten in de insteekhoesjes en sorteren op soort (toetjes bij toetjes, taart bij taart). 

Inpakken en klaar! 

Dit cadeau is leuk om aan een pas getrouwd stel te geven, of iemand die op zichzelf gaat wonen (en de kookkunsten nog onder de knie moet krijgen ;)) of...of...of..
(stiekem lijkt me het ook heel leuk om zoiets cadeau te krijgen)

Wat ideetjes om dit cadeau wat verder uit te breiden:

- De map zelf pimpen met foto's, spreuken etc. 
- Van ieder gerecht een foto maken en in het document bijvoegen
- Werken met tabbladen voor de verschillende categorieën (dus eentje voor hoofdgerechten, toetjes, gebak etc.)
- De map in een mand of tas met levensmiddelen (die nodig zijn om de recepten te maken) zetten. 

Ondertussen heb jij al je recepten ook netjes op één plek. Dus ook voor jezelf een map maken. Zelf ben ik van plan echt al mijn succesrecepten uit te werken. Ideaal als ik weer eens inspiratieloos ben om een avondmaaltijd te verzinnen. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee om dit cadeau te doen! Ik zou hier ook heel blij van worden! Thanx voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen