vrijdag 1 februari 2019

Pleegmama Kloek

In dit artikel kwam je haar naam al tegen; pleegmama Kloek. 
Ik ken haar alleen vanuit haar verhalen van haar blog. Ze schrijft ontzettend leuk en voor mij heel erg herkenbaar. 

De Monitor maakte van haar een persoonlijk portret als pleegmoeder. Ik vind het echt een heel leuk stukje om te zien, maar vooral ook heel eerlijk en puur. Ik denk dat veel pleegouders herkennen in wat ze zegt. En daarom deel ik het graag met jullie:


Trouwens deze week is het de week van Het Vergeten Kind. In deze week wordt er bijzonder stilgestaan bij het kwetsbare kind in Nederland. Thema van dit jaar is: 'Stop het doorplaatsen van kinderen in opvanglocaties'. Er wordt aandacht gegeven aan kinderen die vaak doorgeplaatst worden. Pas maakte ik kennis met een pleegkind die in z'n 12e gezin woonde. Het kwam er op neer dat hij bijna ieder jaar van zijn leven was verhuisd. Wat een ellende voor een kind wat al zo beschadigd is...

Mocht je het onderstaande plaatje tegenkomen (wordt vaak afgebeeld met memo-plakbriefjes), dan weet je dat het de week van Het Vergeten Kind is. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten