vrijdag 28 december 2018

Uitdaging 2018: 52 recepten uit proberen

Zoals ik ooit al aangaf in het artikel Tips voor (thuisblijf)moeders : ga een uitdaging met jezelf aan. Begin dit jaar had ik het idee dat ik zakte in niveau en dat ik in een soort sleur terecht kwam. Om mezelf een oppepper te geven gaf ik mezelf als uitdaging om iedere week een recept uit te proberen. 

Nu is 2018 wel een heel speciaal jaar geweest. Waaronder operatie, zorgen en zwangerschap aanbod kwamen. Vooral zwangerschap heeft een invloed op de lijst met uitgeprobeerde recepten gehad. De eerste 16 weken in mijn zwangerschap was het opstellen van een weekmenu al een uitdaging. Ik had namelijk nergens zin in. Helemaal nergens. Vaak vroeg ik Leon of Sam waar ze zin in hadden. Zelfs het bakken van iets lekkers voor het weekend (wat ik heerlijk vind om te doen) heb ik een keer laten vallen. 
Verder hebben we een bloedhete zomer gehad. Ook dan bak en kook ik minder. 

Of ik de uitdaging van 52 recepten in 2018 gehaald heb? Dat zie je hieronder :) De meeste recepten haalde ik van internet. Ik heb ze allemaal gelinkt (voor zover mogelijk) en onze mening erbij gezet. 

Zoete recepten:
1. Chocoladecake (1), lekker maar niet bijzonder
2. Broodpudding, viel hier niet zo in de smaak
4. Ferrerotaart, lekker maar errug machtig
5. Chocolade cupcakes, lekker!
6. Bokkenpootjescake, heerlijk maar nu ik zwanger ben mag het helaas niet meer. 
7. Starbucks citroencake, die heb ik al twee keer gemaakt dus geslaagd
8. Banketbakkersroom, altijd lekker :)
9. Chocolade boterkoek, een echte topper! Aanrader!
10. Kruimelcake met rood fruit, fijn recept waarin je volop kunt variĆ«ren met fruit. 
11. Victoria Sponge Cake, (uit de Bakbijbel) Leon's favoriet. Makkelijk om te maken. 
12. Snelle pruimentaart, smaakte goed. 
13. Mokkaslof, lekker maar na een dag nog lekkerder, dan zijn de smaken er goed in getrokken.
14. Chocoladecake, een echte aanrader. Zeker de ganache eroverheen doen!
15. Snickerdoodles, helemaal mislukt hier (waarschijnlijk lag het aan de bakpoeder).
16. Cakerol, (uit de Bakbijbel) makkelijk recept en erg lekker!
17. Speculaasplaatcake, heerlijk! Van dit recept haalde ik 25 koeken. 
18. Pepernoten, die heeft Sam gemaakt. Wel ruim een half uur bezig geweest en ze smaakten naar meer!
19. Pepernotencake,heerlijk die speculaas. We kunnen er maar niet genoeg van krijgen :)
20. Gevuld speculaas, goed recept. 
21. Chocoladetaart met vanilleroom, was lekker maar taart op olie-basis is niet echt onze favoriet. 

Ontbijt:
22. Ontbijttaartje, het klinkt zo lekker, maar dat vond ik het helaas niet.  
23. Frambozen Yoghurt Cake, gezonde cake. Sam was er dol op. 

Lunch:
24. Pizza croissants, heerlijk! En simpel om te maken. 
25Eierkoeken, yeah blijvertje! Vooral Sam is er gek op. 
26. Kaas-ui-brood, heel leuk om te maken en ook erg lekker
27. Quesadilla (wat een naam), lekker en ideaal om wraps op te maken. 
28. Breekbrood, ontzettend leuk om te maken!
29. Suikerbrood, zooo lekker! Net zo lekker als van de bakker!


Warme maaltijd:
30. Pasta met rucola (recept van een buurvrouw, dus geen link), maar was lekker!
31. Spinazie stamppot (geen link), wij vonden het geen blijvertje
32Kip Siam, jaaa! lekker! Dit hebben we veel gegeten dit jaar
33Cottage pie, lekker maar geen blijvertje. 
34. Krokante speklappen, heel erg lekker! 
35. Penne ovenschotel met broccoli, kip en champignon, Sam is er dol op en Leon niet. 
36. Mosterd-honingwraps, fijn recept voor in de zomer. 
37. Broccolisoep, vonden we alle drie niet lekker. 
38Zuurkoolschotel, heerlijk! Die heb ik daarna nog vaker gemaakt.
39. Gehaktbrood, gehaktbal maar dan anders 
40. Kip in champignon-roomsaus, recept uit het kookboek van Keukenliefde. Was jammie!
41Indische kip, daar hebben we van genoten. Heb er wel extra groenten bij gedaan. 

Dusss...nee helaas! Het is mij niet gelukt. Maar ik weet de reden(en) en vind het prima zo. Uitdagingen genoeg gehad dit jaar. 

Voor komend jaar ga ik geen specifieke uitdaging meer aan. Er staan namelijk al heel wat uitdagingen op ons te wachten die spontaan in ons leven zijn gekomen. Maar koken en bakken dat blijf ik natuurlijk wel doen :)

Mochten er nog recepten zijn die ik zeker zou moeten proberen, dan hoor ik het graag van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten