vrijdag 10 augustus 2018

Mijn arsenaal schoonmaakmiddelen

Benieuwd welke schoonmaakmiddelen ik gebruik? Vandaag laat ik je mijn hele arsenaal aan schoonmaakmiddelen zien. 

Toen ik net m'n eigen huishoudentje had sloeg ik mijn slag. Ik kocht flessen schoonmaakmiddel voor elk voorkomend schoonmaakprobleem. Ondertussen zijn ze allang het huis uit en heb ik een basis set met flessen die ik gebruik. 

Ik kies vaak schoonmaakmiddel uit op geur, dat is namelijk het eerste wat je opvalt. Maar uiteindelijk vind ik het toch het belangrijkste dat ze een écht schoonmaakmiddel zijn. Een combi van deze twee is natuurlijk helemaal top. Sinds kort probeer ik ook iets milieubewuster te zijn. Lukt niet altijd maar ik doe mijn best...

Afwas

Voor de afwas en objecten als de afzuigkap en andere vettige klussen gebruik ik Dreft. Ik heb heel lang goedkopere merken geprobeerd. Maar met Dreft heb je echt maar een drupje nodig en het is ook écht schoon. Ik koop Dreft vaak in de aanbieding en doe heel lang met een fles. In dit geval is het voor mij goedkoop is duurkoop. 

Algemeen

Voor gewoon een emmer sop pak ik de vloeibare groene zeep. Ik vind het lekker ruiken, bijt niet in je handen en maakt fijn schoon. Hiervoor gebruik ik het huismerk. Geen idee overigens of er verschil in zit in het A-merk en het huismerk. Ik maak het huis van onder tot boven mee schoon. 

Schuurmiddel
In de badkamer, toilet en keuken gebruik ik schuurmiddel. Met deze fles doe ik echt al jaren. Maar ben er achter dat baking soda ook een goede en milieubewuste vervanger is. Dus als deze fles leeg is, ga ik over op de baking soda. 

Voor hele vette klussen
Hiervoor ben ik echt uit mijn 'hokje' gestapt. Ik gebruik Dasty. De reden dat ik deze gebruik is omdat ik er zo'n hekel aan had om de frituurpan en afzuigkap grondig schoon te maken. Uren boenen en dan was het voor m'n gevoel nog niet schoon. Over Dasty had  ik goede verhalen gelezen. Bijkomend pluspunt is dat het bij de Wibra voor ruim €2,00 te krijgen is. Ik besloot het een kans te geven. Tot nu toe ben ik er tevreden over, al sla ik die vettige klussen liever over. 

Kalk

Kalk reinig ik met azijn. Ik heb een spuitbus die ik voor ongeveer 2/3 vul met azijn en de rest met water. Ik spray hier bijvoorbeeld de douchecabine mee in, laat het inwerken en ga er met een doekje over. Ik heb nog geen middel gevonden wat goedkoper is en beter werkt. 

WC-reiniger

Goed bezig! Ik kocht laatst die van Ecover (biologisch). Ruikt lekker en ben er dik tevreden over. Ik kende het merk niet, maar heb wel zin om meer dingen te ervan te gaan proberen. Ik was normaal een soort 'zwevende kiezer' wat wc-reiniger betreft, maar ik geloof dat Ecover een blijvertje is. 

Schoonmaakspray

Deze fles maakt sinds kort deel uit mijn assortiment. Ik vind hem er eigenlijk niet zo tussen passen, maar vind hem wel fijn werken. Hij ruikt super lekker! Ik gebruik deze spray om 's avonds na de afwas de tafel en het aanrecht mee schoon. Of even snel een doek over het tafeltje waar de vette vingers op te zien zijn. Waarschijnlijk zit het tussen de oren, maar met zo'n lekker geurtje erbij heb je het idee dat het ook schoner is. Product is biologisch en koop je bij de Action. 


Dit is overigens geen gesponsord artikel :)

Over welk schoonmaakmiddel ben jij enthousiast? 

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik de ecover allesreiniger. Heb het in een lege jemako fles gedaan en 1 spray in een emmer. Fles gekocht in de aanbieding en kan er een hele tijd mee vooruit. Ik ben zelf niet zo van de enorme geuren. Groene zeep vind ik snel een vettige laag achter laten. En voor het schuren gebruik ik de groene pad van jemako (Nee, heb geen aandelen en gebruik daar verder maar paar dingen van 😉) al vind ik goede spullen, zoals trekker, dweil, zeem, stofdoek al een hoop werk schelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Maria, dank voor je reactie! Ik zal die ecover allereiniger nu ook eens gaan proberen. Ik ben fan van de Jemako-raamdoeken. Ideaal! Verder heb ik er niks van.

      Verwijderen