dinsdag 1 mei 2018

Kaartje voor ...

Kijk....ik schreef weer stapeltje kaarten. 


Deze kaarten gingen naar mensen die ik totaal niet ken. 
Mensen die ik bewonder om hun standvastig geloof. 
Mensen die mijn en uw gebed ontzettend hard nodig hebben. 

De Open Doors Magazine die ik regelmatig in de bus krijg, raakt me iedere keer weer. Wat waardeer ik mijn vrijheid veel te weinig. En tegelijkertijd: hoe standvastig zou ik zijn als er vervolging zou komen? Wat geef ik veel aandacht aan allerlei onbenullige dingen, die er uiteindelijk niet eens toe doen. Het magazine zet me als het ware weer even met beide benen op de grond. 

Naast gebed, zou ik ook graag iets actiefs willen doen voor zulke mensen. Ik hou ervan om praktisch bezig te zijn. Ik kocht een zevental kaartjes, schreef een boodschap achterop en deed ze op de post. En dat kun jij ook doen! Hier kun je lezen hoe je dat kunt doen.  

Er zijn een heel aantal dingen waar je rekening mee moet houden, dus lees de instructies even een paar keer goed door. Ik kocht voor de volwassenen een kaart met een Engelse tekst voorop. Voor kinderen vond ik het lastiger. Er mocht namelijk geen dier op staan. Uiteindelijk vond ik wel kaarten met een Bijbeltekst in het Nederlands erop. Achterop de kaart heb ik de Engelse vertaling geschreven. 

Sam is er nog wat te klein voor, maar voor oudere kinderen lijkt me het leerzaam om ook zelf een kaart te maken of te schrijven. 

Mocht je moeite hebben met de Engelse taal, er staan voorbeeldzinnen bij. Het gaat niet om een lap tekst, maar wel om de bemoediging die ieder kaartje met zich mee kan brengen. Er word aan mij gedacht en er word voor mij gebeden. 

Deze actie kost je wel wat meer geld dan de vorige acties waarover ik schreef (hier en hier). Het kopen van een kaart en ook de verzendkosten kwamen ongeveer op €10,- Het is overigens niet de bedoeling dat je de kaarten direct naar de mensen zelf stuurt, maar dit gaat via de Open Doors organisatie. Je stuurt de kaarten in één envelop naar een adres in Nederland. 

Ik hoop en bid dat deze kaartjes hen mogen bemoedigen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten