vrijdag 19 januari 2018

Kibbeling

Weet je dat je heel makkelijk ook zelf kibbeling kunt maken? En bovendien is het nog veel lekkerder! Waarschijnlijk heb je de meeste ingrediĆ«nten gewoon in de kast staan. 

Het grote nadeel is dat je frituurpan er vies van word. Daarom doe ik het meestal tegen de tijd dat ik de frituurpan een schoonmaakbeurtje wil geven. 




Ingrediƫnten:
- 500 gram kabeljauwfilet
- zout
- 100 gram zelfrijzend bakmeel
- 150 ml koud water

Werkwijze:
1. Verwarm de frituurpan op 175 graden. 
2. Snijd de kabeljauwfilet in stukken. (ongeveer 12 stukken of meer)
3. Maak de stukken vis droog en bestrooi ze met zout.
3. Maak in een kom een beslagje van 150 ml koud water, 100 gram zelfrijzend bakmeel en een halve theelepel zout. 
4. Doop de vis in het beslag en laat ze meteen in de frituurpan glijden. Het is beter om het mandje uit de frituurpan te halen, want de kibbeling blijft daar aan vastplakken. 
5. Na 3 a 4 minuten zijn ze gaar. 

Dit is de simpelste manier om kibbeling te maken. Ik denk dat het ook leuk is om wat met kruiden te experimenteren, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd. 

Eet smakelijk!

1 opmerking: